در راستای تعامل دانشگاه با صنعت صورت گرفت؛

نشست رئیس پارک علم و فن آوری و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان با مدیران صنایع فولاد گالوانیزه امیرکبیر

۰۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۸۷۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۵۷

در راستای تعاملات دانشگاه با صنعت، نشستی با حضور دکتر علیرضا فرجی رییس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی و دکتر احمدرضا قاسمی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، با مدیران صنعت فولاد امیرکبیر کاشان برگزار شد.
رییس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با اشاره به  توانمندیهای دانشگاه، همکاری هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه را در راستای رفع نیازها و توسعه صنایع خواستار شد.
دکتر علیرضا فرجی به  موضوع "قرارداد باز" اشاره کرد و افزود:  در قراردادهای باز، مبلغ قابل قبولی طی یک تفاهم نامه به شکل تنخواه، در اختیار دانشگاه قرار گرفته و پس از ارایه پروپوزال توسط اساتید و یا شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فن آوری دانشگاه کاشان، و تصویب پروپوزال در صنعت و نهایی شدن جزییات پروژه، قرارداد با دانشگاه منعقد می شود و پرداخت از محل تنخواه صورت خواهد گرفت.
دکتر فرجی خاطر نشان کرد: مزیت این روش آن است که استاد دانشگاه و یا شرکت دانش بنیان مستقر در پارک، روال اداری عقد قراداد با صنعت و مشکلات پرداختهای صنعت تسهیل گردیده و پرداخت هر مرحله از پیشرفت قراداد از مبلغ تنخواه صورت می‌پذیرد.
در این نشست خانم دکتر اکبری مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد گالوانیزه امیرکبیر نیز توضیحاتی در مورد تشکیل این واحد، ارایه کرد و گفت: تحقیقات این شرکت به سه بخش "شناخت مسایل و مشکلات"، "امکان سنجی فعالیت ها" و "پروژه های اجرایی" تقسیم بندی شده است.
وی به ارایه پروژه های انجام شده، در دست اجراء و مورد نیاز شرکت اشاره کرد و بر ادامه همکاری با دانشگاه تاکید کرد.
 در این نشست  مقرر شد برای هر پروژه تحقیقاتی مورد نیاز، تیم‌های متخصص تشکیل گردیده و برای ارسال پروپوزال مطابق با نیاز صنعت اقدام نمایند. در پایان بازدید مختصری از یکی از خطوط تولید صورت گرفت.

کلید واژه ها: ارتباط دانشگاه با صنعت گالوانیزه دانشگاه کاشان فولاد امیرکبیر پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی


( ۱ )

نظر شما :