پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۸۷۲۵ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۰

بسمه تعالی

خانواده بزرگ دانشگاه کاشان
سلام علیکم

اقتصاد مقاومتی روشی است جهانی و آزموده برای مقابله با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که می‌تواند ملتی را به استقلال اقتصادی برساند و او را از وابستگی به بیگانگان برهاند. نیازی اساسی و مهم که اولین بار رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، آن را در دیدار با کارآفرینان کشور در شهریورماه 1398 مطرح کردند و یکی از نیازهای اساسی برای اعتلای ایران اسلامی عزیز دانستند.
ایشان در بیانات خود اقتصاد مقاومتی را هم‌معنا با کارآفرینی و در واقع کلید تحقق آن دانسته‌اند و بر عزم همگان بر کارآفرینی و رونق تولید ملی تاکید فراوان داشته‌اند. بی‌گمان تحقق این امر از وظایف مهم دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزش عالی است تا با فراهم‌آ‌وری زمینه‌ی آموزش نیروی انسانی و فناورانه‌ کردن تولید ملی به توسعه کارآفرینی در کشور کمک کنند. نعمتی که امروز به برکت انقلاب اسلامی و در طول چهل و سه سال گذشته به جایگاه ویژه‌‌ای رسیده و بسیاری از پایگاه‌های معتبر جهانی به حقیقت آن اذعان دارند.
اینجانب فرا رسیدن 29 بهمن‌ماه؛ «روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» را به تلاش‌گران عرصه علم و فناوری کشور، بویژه خانواده بزرگ دانشگاه کاشان، اساتید، دانشجویان و یاوران علمی تبریک عرض می‌کنم و از همه پیشروان این عرصه انتظار میرود با نشاط و قوت هرچه بیشتر در این مسیر حضور داشته باشند و همه توان خود را برای کارآفرینی هر چه بیشتر به منظور رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال که دو بال تحقق اقتصاد مقاومتی است به کار گیرند. از مسئولین و مدیران منطقه کاشان هم انتظار حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای کارآفرینی، فناوری و  نوآوری بویژه کمک به استقلال پارک علم وفناوری دانشگاه کاشان و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان را داریم. در مسیر رسیدن به فردای روشن ایران اسلامی عزیز توام با عزت و خودکفایی، سالم و سربلند باشید.

دکتر عباس کتابی / سرپرست دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: کارآفرینی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :