جدیدترین نسل فیلترهای High Tech تصفیه هوا توسط فناوران دانشگاه کاشان ساخته شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۰ کد : ۱۸۶۹۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۵۸۱۹

پنتا تولید کننده برتر دستگاه تصفیه هوا با فناوری نوین پلاسما

رئیس پارک علم وفناوری غیاث الدین جمشید کاشانی از ساخت جدیدترین نسل فیلترهای High Tech تصفیه هوا توسط محققان مسقر در این پارک خبر داد.

دکتر فرجی به طیف متنوعی از محصولات شرکت در زمینه تولید دستگاه تصفیه هوا و پساب با فناوری نوین پلاسما و نانوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عمده دستگاه‌هایی که در زمینه تهویه و تصفیه هوا توسط سازمان‌ها،کارخانجات و تولیدکنندگان به کار گرفته می‌شوند، با کمک فیلترهای مکانیکی، فرآیند تصفیه هوا از آلاینده ها را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نوع فیلترها از جنس الیاف پلیمری، فایبرگلاس، پنبه و ... می باشد، افزود: استفاده از چنین فیلترهایی به دلیل مسائلی همچون گرفتگی سریع، قیمت بالا، عدم تخریب میکروارگانیزم‌ها، ریسک انتقال و انتشار بیماری، تامین مواد با کیفیت، محدودیت در جذب ذرات میکروبی ریز، افت فشار بالا و نرخ ریکاوری پایین با محدودیت جدی روبرو است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنتا، مهندس رضا محصل از فناوران دانشگاه کاشان نیز با اشاره به اینکه شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی با اعمال فرآیندهایی سعی در بهبود و رفع نسبی این موارد هستند؛ که بطور کلی عمده چالش‌ها هنوز باقی است، افزود:  برخی از دستگاه‌ های تصفیه هوا دارای مخزن مواد شیمیایی هستند که جهت ضدعفونی محیط استفاده می‌گردد که خطرات جدی برای سلامت انسان و حیوانات دارد. همچنین برخی دستگاه تصفیه هوا با گاز ازن فرآیند ضدعفونی را انجام می‌دهند که این مهم هم، خطر جدی بر روی دستگاه تنفس می گذارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اغلب دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا و دیگر فیلترهای جذبی وجود دارند اما برای استفاده مداوم کارآمد نیستند. در این بین، شرکت دانش بنیان پنتا پلاسما با معرفی این نوع فیلتر بسیاری از مشکلات مربوط به این دستگاه­ها را برطرف کرده است. خوشبختانه با ساخت فیلتر  پنتا پلاسما در دستگاه تصفیه هوا، عمده مشکلات و ایرادات و محدودیت­ های دستگاه های تصفیه هوا و حتی سیستم ­های تهویه هوا مرتفع گردیده است.

 

دستگاه های تصفیه هوا پنتا پلاسما بدون تولید گاز ازن

مدیر تولید شرکت دانش بنیان پنتا مهندس اعتمادی از دانش ­آموختگان دانشگاه کاشان در ادامه گفت: شرکت دانش بنیان پنتا پلاسما توانسته است با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد محصولات مختلفی را در زمینه تصفیه و ضدعفونی هوا تولید کند.

وی افزود: از جمله می‌توان به دستگاه تصفیه هوا خانگی، دستگاه تصفیه هوا صنعتی، تصفیه هوا دندانپزشکی و بیمارستانی اشاره نمود. دستگاه‌های تصفیه هوا پنتا پلاسما بدون تولید گاز ازن، تصفیه هوای محیط را انجام می‌دهد. این دستگاه ها دارای تاییدیه ­های اثربخشی بر روی باکتری و ویروس، گواهینامه عدم نشر ازن، گواهینامه ایمنی کاربر و ایزو 13485 نیز می­ باشد. همچنین پروانه ساخت تجهیز پزشکی از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخذ نموده است.

 این دستگاه­ها به عنوان محصول دانش ­بنیان از سوی مرکز شرکت­ها و موسسات دانش بنیان شناخته شده است.  همه این موارد را می‌توانید از سایت پنتا پلاسما مشاهده نمایید.

 

مزایا و نقاط قوت فناوری پنتا پلاسما

در ادامه مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنتا به مزایا و نقاط قوت فناوری پلاسما پرداخت. از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عمل تصفیه و ضدعفونی هوا با استفاده از فناوری نوین

تخریب ویروس، باکتری، قارچ و ذرات آلرژی

بدون استفاده از مواد شیمیایی

تاثیرپذیری آنی بر روی آلاینده­ها

تاثیرپذیری بدون محدودیت مقدار آلودگی

ذرات با هر ابعاد و اندازه­ای تحت تاثیر قرار می­گیرند

میدان الکتریکی قوی و تصفیه پرقدرت و پرانرژی

بدون افت فشار

مبنای تصفیه برگرفته از طبیعت

دوستدار محیط ­زیست

وی در ادامه بیان کرد: هدف از ارائه این محصولات این است که هر فرد و هر سازمانی، امکان استفاده از هوای پاک را داشته باشد و  اظهار داشت که همه پرسنل و متخصصان شرکت پنتا با ارائه خدمات برتر و معرفی فناوری­های جدید این حوزه، گامی موثر هر چند کوچک در راستای کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت هم وطنان عزیز بردارند.

موسسان و فناوران شرکت پنتا همگی از فارغ التحصیلان و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری دانشگاه هستند. این شرکت، با حمایت دانشگاه کاشان و معاونت پژوهشی فعالیت خود را از سال 1395 در مرکز رشد کاشان شروع کردند. در حال حاضر از شرکت های پویا و فعال در زمینه تصفیه هوای مراکز صنعتی، بیمارستان ها، سازمان ها و منازل می باشند.

کلید واژه ها: دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا دانشگاه کاشان شرکت پنتا پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی فناوری نوین پلاسما فناوران محققان دانشگاه کاشان


( ۹ )

نظر شما :