تکریم از بانوان مهرورز بنیاد حامیان دانشگاه کاشان

۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۸۶۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۲

به مناسبت گرامیداشت روز زن و مادر، از بانوان مهرورز بنیاد حامیان دانشگاه کاشان طی مراسمی تکریم و تجلیل شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم نقش خیرین را در توسعه علمی و فناوری حایز اهمیت دانست و گفت: حضور خیرین در دانشگاه‌ها نقش بسزایی در تامین امنیت و آرامش دانشجویان و ارتقاء روحیه مسئولیت اجتماعی و خدمت به مردم دارد.
دکتر عباس کتابی با تبریک روز زن و مادر به بانوان خیر افزود: خانواده محل تربیت انسان ها و مهم‌ترین نهادی است که ارزش‌های اخلاقی را به افراد آموزش می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: مادر  محور اصلی تربیت فرزندان در خانواده است و مهمترین رکنی که در رشد و بالندگی جامعه نقش محوری را برعهده دارد، نهاد خانواده است.
دکتر کتابی رشد و تعالی کاشان را به واسطه حضور خیرین و خانواده‌های مردمی قابل تقدیر و حایز اهمیت دانست و افزود: کاشان در طول تاریخ از وجود خیرین بهره برده است و هیچ موقع وابسته به کمک های دولت و منابع مالی نبوده است.
وی یکی از افتخارات دانشگاه کاشان را هم دانشگاه مردمی و برکت حضور خیرین در این دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان در جذب خیرین پیشتاز و رتبه نخست را در بین دانشگاه های آموزش عالی دارد و تشکیل بنیاد حامیان این دانشگاه الگویی برای دیگر دانشگاه ها شده است.
دکتر کتابی به جایگاه علمی ایران در جهان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه‌ها و افتخارات علمی به واسطه تلاش و کوشش دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است که در رشد و تعالی کشور نقش بسزایی دارند.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه رسالت دانشگاه های امروز دنیا، دانشگاه‌های کارآفرین با مسئولیت اجتماعی است خاطر نشان کرد: کارآفرینی، نوآوری و فناوری یکی از موضوعات کلیدی در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کاشان است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده ها اشتغال فرزندانشان است، خاطر نشان کرد: تولید علم به تنهایی در دانشگاه ها کافی نیست و علم باید با پژوهش و کارآفرینی همراه باشد تا مشکل اشتغال در جامعه مرتفع شود.
دکتر کتابی حمایت هر چه بیشتر خیرین را برای تحقق این امر در دانشگاه خواستار شد و افزود: خیرین مهمترین حامیان دانشگاه و مامن دانشجویان هستند که با حضور هر جه بیشتر خیرین در دانشگاه، دانشجویان نیز تعلق خاطر بیشتری در محیط دانشگاه پیدا می‌کنند و افرادی با انگیزه و امید به آینده و مسئولیت پذیر تربیت می شوند.
در این نشست خانم افضلی مسئول کمیته بانوان بنیاد حامیان دانشگاه کاشان و دکتر فهیمی تبار رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان این دانشگاه نیز مطالب ارزنده ای را در خصوص اهمیت امر خیر  و حضور خیرین در دانشگاه ارائه کردند و در پایان  با اهداء شاخه گل از بانوان خیر تقدیر شد.

کلید واژه ها: بنیاد حامیان دانشگاه کاشان خیرین خیرین آموزش عالی


( ۳ )

نظر شما :