دکتر جواد صفری شخصیتی علمی باسواد و دلسوز و ممتاز بود

۰۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۸۶۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۴۵

معاون آموزشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان گفت: مرحوم دکتر جواد صفری عضو هیات علمی دانشکده شیمی این دانشگاه، شخصیتی علمی برجسته، دلسوز، باسواد و با اخلاق بود.

دکتر حسین نعیمی که از سال 70 تاکنون سابقه همکاری با دکتر صفری را دارد افزود: از سال 71 – 70 در آزمایشگاه شیمی واقع در خیابان امام خمینی با دکتر صفری آشنا شده و از آن زمان تاکنون به عنوان دوست بسیار صمیمی و همچون برادر با وی در ارتباط بودیم و هرگونه مشکلی که داشت با بنده در اختیار می گذاشت.

وی صرفه جویی در هزینه  و اموال و رعایت بیت المال را از خصوصیات اخلاقی دکتر صفری عنوان کرد و اظهار داشت: مرحوم صفری به دانشجو و انجام کارهای پژوهشی بسیار علاقه داشت و سعی می کرد با وسایل از کارافتاده و قدیمی و با اندک هزینه آزمایشگاه شیمی دانشگاه را تجهیز نماید تا دانشجویان برای انجام کارهای پژوهشی خود دچار مشکلی نشوند.

معاون آموزشی دانشکده شیمی به بستری دکتر صفری در بیمارستان کاشان دو هفته قبل از فوت وی اشاره کرد و افزود: از آنجا که دکتر هفته ای یک تا دو بار برای انجام امور پایان نامه های دانشجویان خود به دانشگاه مراجعه می کرد ولی  دو هفته قبل از فوتش به دلیل بیماری سکته مغزی در بیمارستان بستری می شود  که دانشجویان در این مدت مرتب سراغ ایشان را از بنده می گرفتند و بعد از چند روز که از بیمارستان مرخص می شود ، در روز چهارشنبه 29 دی ماه با قراری که با یکی از دانشجویان برای پایان نامه خود داشته به دانشگاه مراجعه می کند و در محیط آزمایشگاه  حالشان بد می شود که سریع به اورژانس تماس گرفته می شود و فوری به بیمارستان منتقل می شوند که بعد از 45 دقیقه با  انجام فوریت های پزشکی  احیاء جواب نداده و دکتر صفری فوت می شود.

دکتر نعیمی به سابقه بیماری های متعدد دکتر صفری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر صفری چند سالی دچار بیماری های مختلف شده بود که از آنجا که دیگر توان تدریس در دانشگاه را نداشت در سال 98 درخواست بازنشستگی پیش از موعد را کرده بود .

وی درج مطالبی در فضای مجازی به دلیل مشکل مالی و ندادن مطالبات به دکتر صفری را کذب دانست و افزود: دکتر صفری در روز فوتشان هیچ مراجعه ای را به امور مالی دانشگاه نداشته است و هیچ مشکل و مطالبه  مالی هم در مدت اخیر نداشت و تنها درخواستش در دو سال گذشته مطالبه پاداش بازنشستگی وی بوده که بخش اعظمی از آن پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که این تهمت ها را می زنند برای سلایق شخصی خود دست به این کارها می زنند و  چهره علمی دکتر صفری را بیشتر خدشه دار و جریحه دار می کنند.

معاون آموزشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان گفت: کلاس داری، امور آموزشی و پژوهشی دکتر صفری همیشه زبانزد خاص و عام بود و حتی اساتیدی از دیگر دانشگاه ها و همچنین دانشجویان نیز از سواد و شخصیت علمی دکتر صفری  به نیکی یاد می کردند.

دکتر منصورنیا رئیس دانشکده شیمی دانشگاه کاشان هم دکتر جواد صفری را شخصیتی ممتاز و برجسته نام برد و گفت: از سال 74 افتخار آشنایی با دکتر صفری را داشتم  که از این استاد برجسته مباحث علمی شیمی را بسیار فرا گرفتم.

وی دلسوزی، نظم وترتیب در امور و صرفه جویی و دقت در امور مالی و پرهیز از اسراف را از خصوصیات اخلاقی دکتر صفری نام برد و افزود: با اینکه  دکتر صفری بازنشسته و در سال های اخیر بیماری مختلفی داشت  ولی از انجام امور پژوهشی خود دست نکشید و تا آخرین روز نیز به دانشجویان خدمت می کرد.

دکتر جواد صفری در 14 مهرماه سال 1344 در کاشان متولد و در 29 دی ماه 1400 دار فانی را وداع گفت.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان


( ۲۰ )

نظر شما :