دانشگاه کاشان دانشگاه برنامه محور در مسیر مدیریت سبز

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۷ کد : ۱۸۵۵۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۸۰
دانشگاه کاشان دانشگاه برنامه محور در مسیر مدیریت سبز

رئیس دانشگاه کاشان، دانشگاه برنامه محور در مسیر مدیریت سبز و جامعه محوری را از رویکردهای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه نباید از مسایل جامعه و مردم منفک باشد و باید نقش آفرین باشد.

دکتر عباس کتابی  در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه 21 دی ماه، با بیان اینکه دانشگاه قوه عاقله کشور است، افزود: علم مهمترین ابزار آبرو و پیشرفت هر کشوری است و دانشگاه محیطی برای تربیت مدیران آینده کشور است.

وی فراهم سازی فضای گفتمان سازی در اختیار جوانان انقلابی و با انگیزه و دارای عزت نفس و متدین  را از الزامات دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی در محیط دانشگاه  افرادی تربیت کنیم که علاقمند به خدمت به مردم باشند.

دکتر کتابی درگیر شدن به مسایل کشور را از دیگر الزامات دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید بتواند راه حلی برای نیازهای مردم  ارائه دهد و با صنعت  ارتباط برقرار کند.

رئیس دانشگاه کاشان مقابله با تحریم‌ها و دیپلماسی علمی را از وظایف دانشگاه  ذکر کرد و افزود: دانشگاه باید تحول آفرین  و محیطی زنده برای علم و پژوهش باشد.

وی پژوهش محوری و ماموریت محوری را از دیگر وظایف دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاء کیفیت آموزش، ارتقاء مهارت دانشجویان و کمک به مهارت دانش آموختگان، تقویت گفتمان انقلابی، افزایش امید و نشاط، توجه به مسایل جامعه و مردم محوری، تنوع بخشی به منابع مالی، تحول و نوآوری و آینده پژوهی، اجرای صحیح و کامل نقشه جامع علمی کشور، گسترش آموزش های الکترونیکی و مجازی و دوری از سیاست زدگی و حفظ انسجام بین آحاد دانشگاهیان از برنامه های  دانشگاه است.

دانشگاه کاشان دانشگاه مردمی، جامعه محور و کارآفرین

دکتر کتابی دانشگاه مردمی و جامعه محور و کارآفرین  را از سیاست های اصولی این دانشگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان با تلاش و همراهی استادان دانشگاه سعی دارد تا در ردیف 5 دانشگاه برتر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید اتاق فکر منطقه و کشور باشد افزود: با توجه به پتانسیل ها ی خدادادی این شهر و وجود شرکت های متنوع دراین شهر باید از ظرفیت دانشگاه و اعضای هیات علمی این دانشگاه برای حل مشکلات و رفع نیازهای شهر و صنعت استفاده شود.

وی اشتغال دانش‌آموختگان را از جمله مشکلات عمده کاشان ذکر کرد و افزود: دلیل عمده رکود شرکت‌ها و صنعت، دانش بنیان نبودن صنعت  و عدم ارتباط صنعت با دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کاشان کمک به ارتقای منطقه کاشان را وظیفه دانشگاهیان دانست و افزود: وظیفه داریم در قبال مسئولیت اجتماعی به خواسته دیرین مردم توجه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان در زمینه خیرین رتبه اول دارد و از دانشگاه های موفق بوده است، اظهار داشت: وظیفه داریم که هم با جامعه ارتباط داشته باشیم و هم از ظرفیت های مردم استفاده کنیم.

دکتر کتابی دانشگاه کارآفرین را از اهداف مهم دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سعی داریم با کارآمد سازی و توسعه فعالیت های فناوری و نوآوری و توسعه شرکت های دانش بنیان، زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم سازیم.

وی از آمادگی این دانشگاه برای ارائه مشاوره به مسئولان اجرایی شهر خبر داد و افزود: گروه های مدیریت بازرگانی، کارآفرینی و حسابداری و مالی و انرژی آماده ارائه خدمات به مجموعه شهری است.

تشکیل پژوهشکده انرژی، آب، محیط زیست و امنیت غذایی

رئیس دانشگاه کاشان از تشکیل پژوهشکده انرژی، آب، محیط زیست و امنیت غذایی در دانشگاه خبر داد و گفت: در دانشگاه گروه مهندسی هوش مصنوعی تشکیل شده است که برای سال آینده دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش خواهد نمود.

دکتر کتابی به ایجاد مرکز نوآوری، بیابان و کویر در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از استعدادهای منطقه کاشان، کویر و بیابان است که از طریق علم می توان از این پتانسیل های خدادادی استفاده بهینه کرد.

دکتر کتابی ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه کاشان را یکی از برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقای توانمندی‌های شخصی دانشجویان، آموزش مهارت‌های لازم و فراهم کردن امکان حضور دانشجویان برای یادگیری در صنعت به خصوص صنایع دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری دردانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه خبر داد و افزود:اتاق‌های فکر در دانشگاه کاشان با حضور۱۵ نفر از صاحب‌نظران استادان، کارکنان و دانشجویان با موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، هدفمندسازی، آموزش، کاربردی‌سازی پژوهش، جوانان و مسوولیت اجتماعی تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه کاشان به بورسیه تحصیلی دانشجویان توسط یکی از خیرین اشاره کرد و افزود: یکی از خیرین 45 نفر از دانشجویان را بورسیه کرده است که به هر کدام مبلغ ده میلیون ریال ماهانه در سال تحصیلی کمک تحصیلی می شود.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دانشگاه سبز مدیریت سبز


( ۱ )

نظر شما :