جلسات مستمر مرکز کاشان شناسی از روستای مرق تا اداره ورزش و جوانان

۱۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۸۵۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۲

مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان با رویکرد ارائه خدمات پژوهشی و مشاوره ای به نهادها و دستگاه های اجرایی منطقه فرهنگی کاشان، جلسات مستمر و هدفمندی را آغاز کرده است.

در این راستا تاکنون دستگاه های مختلفی از جمله فرمانداری، اداره های پست، آبفا، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شورای اسلامی روستای مرق با رایزنی با مرکز ، موضوعات و مسایل مورد نیاز خود را مطرح کرده اند.

با این رویکرد، در امتداد برگزاری این نشست ها، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مرق با حضور در دانشگاه کاشان ضمن بیان نقطه نظرات خود، خواهان نقش آفرینی و اثربخشی دانشگاه در توسعه این روستا شدند.

ضرورت تدوین سند چشم انداز روستا، شناسایی پتانسیل های طبیعی، گردشگری، کشاورزی، فرهنگی و ...، ایجادسایت بوم گردی و غیره از جمله مباحث مطروحه در این نشست بود.

رئیس مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان با استقبال از رویکرد مجموعه شورا و دهیاری در خصوص توسعه پایدار روستا، آمادگی دانشگاه کاشان را برای مشارکت در توسعه آن منطقه اعلام کرد.

دکتر وفایی گفت: گروه پژوهشی توسعه پایدارشهری و روستایی از جمله گروه های پژوهشی این مرکز می باشد، که آمادگی دارد مطالعات مربوط به سند راهبردی آن روستا را تدوین نماید.

در پایان نشست، مقرر شد تیمی متشکل از اساتید متخصص دانشگاه با حضوردر روستای مرق و بازدید میدانی، ظرفیت و پتانسیل های آن روستا را احصا و در قالب سند راهبردی توسعه انجام دهند.

کلید واژه ها: کاشان شناخت دانشگاه کاشان کاشان شناسی


( ۱ )

نظر شما :