در راستای تعامل دانشگاه با صنعت صورت گرفت؛

نشست رئیس دانشگاه کاشان با مدیر عامل شرکت باریج اسانس

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۸۴۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۷۶

رئیس دانشگاه کاشان در نشست با مدیر عامل شرکت باریج اسانس کاشان بر ضرورت تعامل دانشگاه با صنعت تاکید کرد و گفت: از آنجا که دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد ، موجب پیشرفت خواهد شد.

دکتر عباس کتابی فاصله بین دانشگاه و صنعت را چالش اصلی کشور دانست و افزود: امروزه متاسفانه فاصله قابل توجهی بین پتانسیلهای علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که باید شکاف موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی پر شود.

وی رمز توسعه یافتگی کشور و حل مشکلات صنعت و جامعه را تولید علم به ثروت عنوان کرد و اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته، ارتباط مستمر و پویای صنعت و دانشگاه  به توسعه و رشد همدیگر کمک می کنند،ولی در کشورهای توسعه نیافته این ارتباط وجود ندارد و دانشگاه به طور عمده به انتقال دانش به دانشجویان می پردازد و صنعت هم کار خودش را انجام می دهد. 

رئیس دانشگاه کاشان مشکل اصلی کشور را بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی عنوان کرد و افزود: صنعت باید به کمک دانشگاه بیاید و از توان علمی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای توسعه تولید محصولات صنعتی استفاده کند.

لاله حجازی مدیر عامل شرکت باریج اسانس کاشان هم دراین نشست تعامل و همکاری هرچه بیشتر دانشگاه کاشان با شرکت باریج اسانس را خواستار شد و گفت: شرکت باریج اسانس برای تولید دانش فنی و روند کیفیت و ارتقاء تولیدات خود نیاز به توان علمی متخصصان دانشگاهی دارد.

وی با بیان اینکه علم و دانش در اختیار دانشگاه است خاطر نشان کرد: باید با ارتباط متقابل سعی شود تا زمینه توسعه علمی و اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.

 حجازی استفاده از فناوری‌های نوین و علم روز را از اهداف این شرکت بیان کرد و اظهار داشت: این شرکت آمادگی دارد تا افراد مستعد اعم ازدانشجویان و اساتید را در هر زمینه‌ای که متناسب با کار و اهداف این شرکت باشند همکاری نماید.

کلید واژه ها: ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه کاشان شرکت باریج اسانس


( ۱ )

نظر شما :