تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان در نمازجمعه کاشان

۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۸۴۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۵۱

به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و رئیس دانشگاه در محل مصلی نمازجمعه این شهرستان تجلیل شد.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جهان هستی اسرار و رازهای زیادی دارد که بخشی از آن به وسیلۀ انسان، کشف شده است، درحالی که بخش انبوه آن در پس پردۀ ابهام و نا آگاهی باقی مانده است، اینجاست که می شود با پژوهش و تفکر و تدبر به رازهای زیبای عالم هستی رسید.

 ایت الله سلیمانی  در جمع پژوهشگران برتر منطقه کاشان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت:  یکی از مولفه های ارزشمند برای سنجش میزان موفقیت نظام های آموزشی، تعداد پژوهشگرانی است که تربیت می کند و در خدمت جامعه قرار می دهد.
 
امام جمعه  کاشان بیان کرد: با پژوهش و تحقیق درخت دانش بارور می شود و همچنین پیشرفت های مادی و معنوی و فن آوری های علمی جوامع انسانی و آموزش پرورش مرهون پژوهش و تحقیق است.

وی در خصوص ارتباط پژوهش با آموزش ابراز کرد: قطعا بین آموزش و پژوهش رابطه متقابلی وجود دارد بنابراین اگر ما تاکید زیادی بر یکی از این دو داشته باشیم و دیگری را رها کنیم  اهداف مورد نظر در جامعه محقق نخواهد شد، چون آموزش و پژوهش در جریان یک فرایند علمی یکدیگر را تقویت می‌کنند. ولی امروز متاسفانه بین آموزش و پژوهش در جامعه ما ارتباط محکمی وجود ندارد و  می بینیم در دستگاه‌ها و نهادهای علمی بر بعد آموزش بیشتر تاکید می شود و به پژوهش کمتر تاکید داریم، البته باید در پژوهش‌ها هم  انتقاد باشد و هم به نوعی تفسیر تا بتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد و از آن حالت تک بعدی بودن فاصله بگیریم.

کلید واژه ها: هفته پژوهش پژوهش و فناوری پژوهشگران برتر استادان نمونه پژوهشی تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان


( ۴ )

نظر شما :