توسط فناوران دانشگاه کاشان محقق شد؛

ساخت دستگاه تصفیه هوای نوین جهت نابودی ویروس کرونا، انواع میکروب­ها و آلاینده ­های هوای محیط با استفاده از فناوری نوین اکتیو پلاسما

۰۸ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۳ کد : ۱۸۳۵۳ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۴۰۶۵

شرکت دانش بنیان پنتا با حمایت دانشگاه کاشان ، فناوری نوینی را در دستگاه تصفیه هوا  برای محیط‌های صنعتی و خانگی طراحی و مهندسی نموده است. پنتا با خلق و ارائه راه حل‌های مهندسی در تصفیه هوا و به کارگیری فناوری نوظهور پلاسما، دستگاهی را به تولید رسانیده که علاوه بر نابودی و حذف آلاینده ­های هوای محیط، توانایی تخریب  انواع  میکروب­ها و ویروس­ها مخصوصاً  ویروس کرونا در کمتر از 20 دقیقه را داراست. این دستگاه تمامی تاییدیه ­ها و گواهی ­ها خصوصاً پروانه ساخت تجهیز پزشکی وزارت بهداشت را اخذ نموده است.

رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان گفت: شرکت پنتا با حمایت ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری دلسوزانه اداره صنعت و معدن کاشان و اداره حفاظت محیط زیست، اولین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کاشان، پروانه بهره برداری صنعت و معدن را دریافت کرد.

دکتر فرجی افزود: شرکت پیشرو فناور نانو تاو آسیا (پنتا) فعال در حوزه تولید سیستم‌های تصفیه هوا براساس فناوری پلاسما توانست این پروانه را برای ادامه فعالیت خود در مجموعه پارک دریافت نماید.

این شرکت محصولات فناورانه زیادی را به تولید رسانده است. یکی از محصولات نوین آن ها در ایام کرونا، طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا پلاسما می باشد. این دستگاه ها با بکارگیری فیلتراسیون پلاسمای سرد به بافت انسانی هیچ آسیبی وارد نمی کنند و همه ی میکروب ها از جمله ویروس کرونا در کمتر از 20 دقیقه را از بین برده و ضدعفونی محیط را انجام می دهند.

استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد در دستگاه های تصفیه هوا

رضا محصل از فناوران دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: انواع دستگاه تصفیه هوا در بازار موجود است ولی بهترین دستگاه تصفیه هوا  علاوه بر اینکه دارای فیلتراسیون های مختلف، نظیر  فیلتر هپا، فیلتر کربن، فیلتر UV و پیش فیلتر می باشد؛ راکتور  پلاسمایی نیز دارد. تمام هوا باید از این راکتور که دارای یک میدان الکتریکی قوی است عبور نماید. این راکتور تمام آلاینده های بیولوژیک مانند ویروس، باکتری و قارچ را در هوا بر خلاف لامپ UV با سرعت بسیار بالا تخریب و ضدعفونی می کند. همچنین یونهای نانو پلاسما منتشر شده از فیلتر پلاسمایی، امکان ضدعفونی تمام هوا و سطوحی که دارای بار آلودگی میکروبی و ویروسی هستند را دارد.

وی افزود: دستگاه تصفیه هوای پنتا قابلیت تصفیه و ضدعفونی هوا از 150 تا 850 مترمکعب ساعت دبی هوای خروجی را دارا می باشند. همچنین این دستگاه ها تمام مجوزها و تاییدیه های الزامی وزارت بهداشت را اخذ نموده است. تمام هموطنان عزیز می توانند بدون نگرانی از این فناوری استفاده کرده و محیط بدون ویروس کرونا و باکتری را برای خانواده و صنعت خود به ارمغان آورند.

وی اظهار امیدواری کرد گامی موثر هر چند کوچک در راستای کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت هم وطنان عزیز برداریم.

موسسان و فناوران شرکت پنتا همگی از فارغ التحصیلان و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری دانشگاه هستند. این شرکت، با حمایت دانشگاه کاشان و معاونت پژوهشی فعالیت خود را از سال 1395 در مرکز رشد کاشان شروع کردند. و در حال حاضر از شرکت های پویا و فعال در زمینه تصفیه هوای مراکز صنعتی، بیمارستان ها، سازمان ها و منازل می باشند.

انعکاس خبر در:

وزارت علوم

خبرگزاری صدا و سیما

کلید واژه ها: ساخت دستگاه دستگاه تهویه هوا دانشگاه کاشان شرکت دانش بنیان


( ۱۹ )

نظر شما :