دانشگاهیان برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۸۲۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۷۸۴

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دانشگاهیان پیشگامان جامعه و یکی از بهترین مجموعه ها برای حل مشکلات هستند، افزود: انتظار می‌رود اعضای هیات علمی، سایر اساتید، دانشجویان و نخبه‌ها مسائل و مشکلات جامعه را در زمینه‌های مختلف رصد کنند و برای برطرف شدن آن‌ها راه کارهای عملی و علمی ارائه دهند.

حجت الاسلام خسروی در جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان، با بیان اینکه در بحث تمدن سازی بیشترین نقش را اساتید دانشگاه دارند، افزود: لازمه اینکه دانشگاه رسالت خود را به خوبی انجام دهد آن است که همه قسمت های دانشگاه فعالانه کار کنند و همه اعضا وظایف خودشان را انجام دهند.

 وی با اشاره به فلسفه هم اندیشی ها خاطر نشان کرد: در بحث هم اندیشی اساتید توقع این است که انشاالله اساتید یک مقدار وقت بیشتری بگذارند به این علت که دیگر بحث شخص و دولت مطرح نیست، بلکه بحث کار آمدی نظام مطرح است. ما این دوره در یک پیچ تاریخی قرار داریم و بخواهیم یا نخواهیم بیشتر نگاه ها به دانشگاهیان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، با اشاره به اهمیت بحث ساختارها در کشور و دانشگاه بیان کرد: باید هم وزارت علوم و هم دانشگاه به بحث ساختار ها بپردازند، زیرا اگر شما بهترین انسان ها را هم در اختیار داشته باشید آنها در یک ساختار معیوب نمی توانند خودشان را نشان بدهند و مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اهمیت کاربردی شدن موضوعات هم اندیشی گفت: چنین جلساتی باید در محیط های تخصصی، بطور منسجم و با مدیریت برگزار گردد و مسائل مهم دانشگاه در آن رصد شود، و سپس در هم اندیشی اساتید از لحاظ مباحث نظری و تئوری مورد بحث قرار گیرد تا به یک خروجی مطلوب برسیم.

در ادامه رییس دانشگاه کاشان هم در این نشست گفت: راه حل مسائل دانشگاهیان تقویت امید و حس امیدوارانه به مسائل است. لازم است ما استاد را تکریم و احترام کنیم و به او اعتماد داشته باشیم و مهم تر از همه محبت و رفاقت را در محیط دانشگاه گسترش دهیم، این باعث جذب حداکثری خواهد شد.

دکتر عباس کتابی خاطر نشان کرد: باید به این مساله توجه کنیم که اعضای هیأت علمی انقلابی و ارزشی، کار سخت تری دارند و در رفتارشان باید مراقبت بیشتری داشته باشند. فطرت همه انسانها پاک است و مبنای رفتار ما باید طوری باشد که همه را جذب می­کنند.

دکتر کتابی با اشاره به لزوم اصلاح تعامل با دانشگاهیان بیان کرد: شاه کلید تاثیرگذار در افراد، محبت است و اگر شما به هرکس که محبت کنید قطعا جواب خواهید گرفت.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از بهترین راه های رشد و تعالی در جهت بهبود شرایط بازسازی فضای عمومی افزایش امید و انگیزه است، افزود: دانشگاه محیط نقد و انتقاد است اما نقد باید در چارچوب کارشناسی و بدون تخریب صورت گیرد.

دکتر کتابی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب  در مورد دولت جدید که فرمودند ما نیاز به بازسازی مدیریتی داریم؛ افزود: این که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) لفظ بازسازی را بکار بردند یعنی ما در مدیریت مشکلات جدی داریم و مبنای این بازسازی را باید بیانیه گام دوم قراردهیم.

دکتر کتابی  با بیان اینکه کار آمدی چالش اصلی نظام است و شاخص اصلی در انتخاب مدیران کارآمدی، توانمندی و انقلابی بودن استف خاطر نشان کرد: از دید مردم  عملکرد و کارآمدی مهم و مورد انتظار است. ما اگر کار آمدی داشته باشیم و مردم آنرا حس کنند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

کلید واژه ها: هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :