مراسم تقدیر از فرهیختگان برتر بین المللی دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۰

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۸۲۸۴ اخبار دانشگاه گزارش تصویری
تعداد بازدید:۲۴۶۰

در آیینی با حضور ریاست دانشگاه کاشان از  24 تن از اساتید دانشگاه کاشان که با تلاش و ممارست خود در عرصه علم و دانش در لیست 2 درصد محققین و پژوهشگران برتر بین المللی سال 1400 حضور داشتند تقدیر شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این نشست  از تلاش‌های همه اعضای هیات علمی و پژوهشگران این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: از ظرفیت علمی تک تک اعضای هیات علمی در تمامی عرصه ها باید استفاده شود.

دکتر عباس کتابی کاربردی کردن تحقیقات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: استادان دانشگاه باید تحقیقات و پژوهش های خود را به سمت نیازهای جامعه و حل مسایل و مشکلات مردم هدایت کنند.

وی صنایع متنوع کاشان را از ظرفیت‌های منطقه کاشان عنوان کرد و افزود: اعضای هیات علمی باید سعی نمایند تا با ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، علم را تبدیل به ثروت و اقتصاد دانش بنیان سوق دهند.

وی به چالش‌های بحران آب، آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: استادان دانشگاه می توانند نقش مؤثری در توسعه کاشان در همه زمینه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

دکتر کتابی حمایت از محققان و دانشمندان بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید  استادانی که در عرصه علمی خوش می‌درخشند و در راستای کاربردی کردن علم همت می‌گمارند حمایت شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌ها و کسب افتخارات دانشمندان بین‌المللی دانشگاه، گفتمان علمی در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهمترین مساله در کشور مدیریت در منابع انسانی است که باید از ظرفیت‌های علمی این افراد شاخص برای ارتقاء و توسعه دانشگاه و جامعه به خوبی استفاده شود.

معاون پژوهشی وارتباطات علمی دانشگاه کاشان هم در این آیین به قرار گرفتن 27 پژوهشگراین دانشگاه در بین دانشمندان دو درصد بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان بالاترین درصد دانشمندان دو درصد را در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور داشته است و به لحاظ مطلق هم رتبه سوم را دربین دانشگاههای جامع کشور کسب کرده است.
دکتر مجید منعم زاده با قدردانی از تلاش‌های این دانشمندان بین المللی، از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا حضوردر فعالیت‌های بین المللی را از اولویت‌های خود  بدانند و پروژه‌های فناورانه را مد نظر داشته باشند.
وی کسب افتخارات و موفقیت‌ها و ارتقاء دانشگاه را مرهون تلاشهای استادان و پژوهشگران دانشگاه دانست و اظهارداشت: بسیاری از این دانشمندان در ایام ویروس کرونا نیز حضور مستمر در دانشگاه داشتند و از تلاش‌های خود بر نداشتتند و پیگیر مسایل بودند.
دکتر منعم زاده ارتباط هرچه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه را با جامعه و صنعت خواستار شد و افزود:  بسیاری از معضلات و نیازهای شهر و صنعت با کمک و توان علمی شما استادان مرتفع می شود.

بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس در سال ( ۲۰۱۹ single calendar year) در میان 2 درصد برتر حوزه های تخصصی نیز در این فهرست؛ دکتر مسعود صلواتی، دکتر محمد عارفی، دکتر اکبر محبی، دکتر عباس سعادتمندی، دکتر علیرضا اشرفی، دکتر علی قربانپور آرانی، دکتر جواد صفری، دکتر رضا تیموری، دکتر علی اکبر عباسیان آرانی، دکتر جواد صفایی قمی، دکتر محسن بهپور، دکتر سعیده قمی، دکتر حسین نعیمی، دکتر مهدی شبانی نوش‌آبادی، دکتر فرشته مشکانی، دکتر محسن رحیمی، دکتر سعید امینی، دکتر مهدی محمدی مهر، دکتر غلامحسین صدیفیان، دکتر سیدمهدی قریشی، دکتر محمد حاج محمدی، دکتر سید عباس طاهر، دکتر عباس صادق زاده عطار، دکتر مسعود همدانیان، دکتر سعید امیر، دکتر احمدرضا قاسمی و دکتر محمود عباسی قرار گرفته‌اند.

کلید واژه ها: دانشمندان بین المللی دانشگاه کاشان


( ۳ )

نظر شما :