ایجاد کرسی های نظریه پردازی شورای انقلاب فرهنگی در دانشگاه کاشان

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۸۲۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۱

معاون هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای انقلاب فرهنگی بر لزوم برگزاری این کرسی ها در دانشگاه تاکید کرد.

دکتر علی‌اکبر مسگر  با اشاره به اینکه کرسی های نظریه پردازی در دو حوزه  ترویجی و تخصصی فعالیت دارند، افزود: در کرسی های ترویجی گفتگو بین اعضای هیات علمی دانشگاه، برای موضوعات تخصصی است و هدف  از این کرسی ها نظارت آراست.

وی  با بیان اینکه موضوع ما علوم انسانی است و موضوعات بین رشته ای و مطالعات بین رشته ای است خاطر نشان کرد: دانشگاه می تواند برای کرسی های ترویجی با نهادهای شهرستان وارد عمل شود.

معاون هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: کرسی های تخصصی بر اصول نظریه پردازی، نوآوری و نقد برنامه ریزی شده که باید طرح ها نظام مند و جامع  و حرف نو و بدیع و تازه ارائه شود.

وی علوم رفتاری، اجتماعی، عقلی و نقلی را از جمله علوم کرسی های تخصصی عنوان کرد و افزود:هدف عمده برگزاری این کرسی ها گفتمان سازی است.

مسگر با بیان اینکه برگزاری هریک از کرسی‌های نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی در دو سطح ترویجی (در سطح پژوهشگاه) و تخصصی (در سطح ملّی) امتیازاتی را در فرم ارتقای اعضای محترم هیأت علمی در برمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: در همین راستا، از ایده‌ها، نظریه‌ها، نقد نظریه‌ها، و همچنین نوآوری‌های اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان دکتری استقبال می‌شود.

وی تاکید کرد: کرسی‌های نظریه پردازی پس از بررسی و مشخص شدن ناقدان و داوران کرسی، در شوراهای تخصصی دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی بررسی و تایید می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، شاهد شکوفایی و رونق علمی ایران اسلامی و تبلور آن در تمدن نوین اسلامی باشیم.

سرپرست دانشگاه کاشان با بیان اینکه دانشگاه باید اتاق فکر منطقه و نظام جمهوری اسلامی باشد افزود: دانشگاه باید ارتباط با جامعه داشته باشد وبتواند نیازها و مسایل شهر را مرتفع سازد.

دکتر عباس کتابی فراهم کردن فضای نقد و انتقاد و نظریه پردازی را برای ارتقاء هر سازمان لازم دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری کرسی نظریه پردازی بین رؤسای قبلی و جدید دانشگاه  برای ارائه نقطه نظرات ، انتقادهای مجموعه کارکنان و ارائه راهکارها، کمک شایان توجهی به ارتقاء سازمان  دارد.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه منطقه فرهنگی کاشان اشاره کرد و افزود: سیستم تبادل تجربیات در حوزه اجرایی کرسی های نظریه پردازی لازم است.

وی استانی شدن کاشان را از خواسته ها و دغدغه های مردم کاشان عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای هیات علمی دانشگاه باید برای رفع چالش ها و دغدغه های مردم بتواند راهکارهایی را ارائه دهد.

دکتر کتابی اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد کرسی های نظریه پردازی بتوان در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها و تمدن سازی اسلامی گام برداشت.

 

کلید واژه ها: نظریه پردازی دانشگاه کاشان کرسی علمی


نظر شما :