پیام رئیس دانشگاه کاشان به نو دانشجویان

۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۸۱۱۲ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۱۶

به نام یزدان پاک

نو دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه کاشان به فصل نوین زندگی خود خوش آمدید. از اینکه در رقابتی بزرگ موفق شدید تحصیلات خود را در آموزش عالی دنبال کنید به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض می‌نمایم. از انتخاب این دانشگاه به عنوان خانواده علمی خود سپاسگزارم و آینده‌ای سرشار از موفقیت و سعادتمندی را برایتان آرزومندم. فرصت را مغتنم شمرده و نکات و پندهایی خدمتتان عرضه می‌گردد.

1. دانشگاه بستری مناسب برای علم‌آ‌موزی، معرفت‌اندوزی و کمال‌جویی است. سعی کنید از همه آنات حضور در دانشگاه به بهترین شکل استفاده نمایید.

2. در کنار تحصیل سعی کنید زمینه‌های مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و نقش‌آفرینی در جامعه را در این دوره تمرین کنید.

3. مهمترین رسالت شما بهره‌گیری از خرمن معارف و دانش‌های قدیم و نوین است که شما می‌توانید به برکت وجود شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر و مطلوب‌تر از گذشته به هر بخشی از علوم که بخواهید دسترسی پیدا ‌کنید.

4. دنیای مجازی و کانال‌های ارتباطی در زمانه کنونی امکانی ممتاز است که به مانند تیغ دولبه می‌تواند سودمند یا غیرسودمند باشد سپس باید هنر درست استفاده کردن این امکان و زمان‌بندی مناسب برای استفاده از آن را در خود تقویت کرد.

5. عزت و عظمت آدمی در این است که خدا را بزرگ و قادر بر همة امور بداند پس شما در اوج جوانی و سرزندگی می‌توانید به درجات معنوی و کمال انسانی خود بیفزایید و پیوندی همیشگی با خالق و مبدأ و منتهی این هستی برقرار نمایید. به ویژه در این راه اقامه نماز اول وقت، نورانیت و معنویت و برکت خاصی به همراه دارد.

6. دنیای کنونی دنیای کم تحرکی و انجام مکانیزه کارهاست سعی کنید در کنار درس، وقتی را برای ورزش و شادابی جسم کنار بگذارید، چرا که تن سالم زمینه‌ساز عقل سالم است.

7. احترام و ارزشمندی محضر اساتید و نیز قدرشناسی از والدین را همواره به عنوان دو نکته مهم ملکه ذهن خود داشته باشیم.

8. بدانیم که همیشه نیرو و قدرت جوانی با ما نخواهد بود. حافظه، قدرت بدنی، ذوق، هوشمندی، عزم راسخ و ... همه در دوره جوانی و دانشجویی در شما جمع است، بهره‌مندی از این مواهب، هنرِ جوانانی است که مردان و زنان تأثیرگذار آینده خواهند بود.

9. کاشان شهری با پیشینه بلند و بزرگ تمدنی، تاریخی، مذهبی، علمی، صنعتی، هنری و ... است. این منطقه همواره خیزشگاه بزرگ مردانی بوده که در تاریخ علم جهان و ایران در قله ایستاده‌اند. دانشگاه کاشان در امتداد سابقه دیرین علمی کاشان به عنوان یکی از مراکز بزرگ دانشگاهی کشور که همواره در رتبه‌های ممتاز ملی و بین‌المللی است، بستری فراهم برای آموزش و پرورش شماست، پس شایسته است تا از این پتانسیل ارزشمند نهایت استفاده را ببرید.

10. دانشگاه کاشان با بهره‌مندی از اساتید دانشمند و با تجربه، تمام توان خویش را به کار خواهد گرفت تا قدردان انتخاب شما باشد.

با تبریک مجدد، آرزو می‌کنم آغاز تحصیلات دانشگاهی شما سرآغازی برای دستیابی به اهداف بلندی باشد که برای خود ترسیم کرده‌اید.

آینده از آن شماست.

اراده و عزمتان استوار باد.

انشاءالله به زودی با پشت سر گذاشتن دوره نامبارک کرونا و با از سرگیری آموزش حضوری، امکان حضور و دیدارتان در دانشگاه میسر خواهد شد.

پیروز و پایدار باشید.

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه

کلید واژه ها: نودانشجویان دانشگاه کاشان آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان جدیدالورود


( ۳۰ )

نظر شما :