راه سعادت بشر در گرو اعتقاد و دینداری است

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۸۰۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۵۳

به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با  هفته دفاع مقدس  مراسم زیارت عاشورا با حضور جمعی از کارکنان دانشگاه کاشان در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام  علی روحانی مسئول اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، جایگاه پیامبر اسلام واهل بیت را جایگاهی رفیع دانست و گفت:  مومن در پیشگاه خداوند مقامی ویژه دارد و درود خدا بر ما برای آن است که از ظلمت جهل، ظلمت نفاق، ظلمت کفر، ظلمت شرک و ظلمت گناه به سوی نور هدایت منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه همه بلاهایی که بر انسان ها در طول تاریخ وارد شده منشا آن جهل است ، افزود: امام را باید شناخت و  اگر روش، منش و دستورات امام را در زندگی خود بکار ببریم و از آن پیروی کنیم هیچ وقت در زندگی خود دچار مشکل نمی شویم.

حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق علیه السلام به زُراره فرمودند: اگر زمان غیبت را درک کردی، این دعا را همیشه داشته باش: خدایا، خودت را به من بشناسان، چون اگر خودت را به من نشناسانی، پیامبرت را نخواهم شناخت، خدایا رسول خود را به مـن معرّفی کن چون اگر رسول تو را نشناسم، حجّت تو را نخواهم شناخت، خدایا حجّت خود را به من معّرفی کن زیرا اگر حجّت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده ام.پس بیاید جایگاه خودتان را که شناخت است این جایگاه را به پیروی از قرآن و عترت تعالی دهید و به آن بها دهید.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام (ص) که فرمودند "من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را"، افزود: این دو در کنار هم سعادت دنیا و آخرت انسانها را تأمین می‌‌کنند.

حجت الاسلام روحانی  با بیان اینکه اطاعت از قرآن اطاعت از اهل بیت است، افزود: قرآن عروه الوثقی است یعنی دستگیره محکم الهی یعنی خداوند بی نهایت قدرت و صبر، ایمان به خدا و توجه به سوی او هم از افتادن و سقوط در ورطة کفر و الحاد و انحراف حفظ می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که قرآن برای جهانیان بینه و حجت است، امام حسین (ع) هم بینه است و قیام امام حسین(ع) تضمین کننده بقاى اسلام وبیدارى مسلمانان است.

کلید واژه ها: اربعین دانشگاه کاشان زیارت عاشورا


( ۱ )

نظر شما :