نشریه علمی حدیث پژوهی دانشگاه کاشان حائز رتبه الف شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۸۰۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۶۷

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: نشریه علمی «حدیث پژوهی» دانشگاه کاشان از سوی کمیسیون نشریات علمی  وزارت عتف حائز رتبه «الف»گردید .

 دکتر مجید منعم زاده افزود: از بین ۳۰ نشریه  علمی در حوزه تخصصی علوم قرآن وحدیث، تنها دو نشریه تحقیقات علوم قرآن وحدیث مربوط به دانشگاه الزهرا ونشریه حدیث پژوهی دانشگاه کاشان  رتبه الف  دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه مجله حدیث پژوهی دانشگاه کاشان تنها مجله فارسی زبان این دانشگاه است که رتبه الف را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: تعداد نشریات علمی این دانشگاه 13 عنوان است که امسال رتبه دو نشریه محاسبات نرم و کاشان شناسی این دانشگاه نیز ارتقاء یافته است.

دکتر منعم زاده همچنین افزود: دانشگاه کاشان دارای یک نشریه انگلیسی با رتبه بین المللی و دو نشریه با رتبه الف است و برنامه دانشگاه ارتقاء رتبه سایر نشریات است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان برنامه های آینده این معاونت در راستای ارتقاء رتبه سایر نشریات دانشگاه را استاندارد سازی نشریات بر اساس آخرین استانداردها و دستورالعمل های بین المللی، ارزیابی کیفی نشریات، ثبت نشریات در پایگاه های علمی و همچنین نمایه‌سازی نشریات در پایگاههای DOAG  و  SCOPUS و WoS عنوان کرد.

گفتنی است هرساله به منظور ارتقای کیفی نشریات علمی و باستناد به ماده ۱۰ آیین نامه نشریات علمی کشور ارزیابی و رتبه بندی نشریات از سوی مدیریت سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری انجام می‌گیرد.

نشریه حدیث پژوهی  به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان در سال 1388آغاز به کار کرد و از آن زمان تاکنون به صورت پیاپی، 25 شماره از مجله منتشر شده است.
نشریه حدیث پژوهی به منظور. نیل به اهداف زیر فعالیت می کند:
۱) گسترش وتعمیق مطالعات حدیثی و پژوهش های مرتبط با سنت اسلامی؛
۲) تبیین آراء و نظریات جدید در حوزه مطالعات حدیثی ؛
۳) پرتو افکنی بر زوایای پنهان حدیث وسنت اسلامی از رهگذر پژوهش و باز نشر آثار محققان و صاحب نظران ؛
۴) تسهیل و بستر سازی به منظور شناخت و واکاوی ابعاد گونه گون احادیث معصومین ؛
۵) پژوهش های حدیثی متناسب با نیازهای روز آمد جهان اسلام ؛
۶) ایجاد فضابی برای نقد اندیشه های صاحب نظران به منظور ارنقاء جایکاه حدیث در منظومه معرفتی اسلام

 

کلید واژه ها: مجله حدیث پژوهی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :