موافقت قطعی با ایجاد دوره دکتری هنرهای اسلامی در دانشگاه کاشان

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۸۰۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۲۶

عضو کارگروه تخصصی هنر وزارت علوم و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان از موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتف با ایجاد و پذیرش دانشجو در دوره دکتری هنرهای اسلامی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر امیر‌حسین چیت‌سازیان افزود: دوره دکتری تخصصی هنرهای اسلامی، اولین رشته دکتری در دانشکده معماری و هنر این دانشگاه و گروه مطالعات عالی هنر و آغازی برای توسعه تحصیلات تکمیلی در این مقطع و افزایش اعتبار علمی  دانشکده می باشد.

وی با بیان اینکه رشته هنرهای اسلامی در مقطع دکتری هدفش هدایت صحیح پژوهشگران مستعدو جوان به تحقیقات بنیادی، توسعه ای وکاربردی به منظور گسترش مرزهای دانش و تولید علم ونظریه پردازی در زمینه های هنری وفرهنگی است، خاطر نشان کرد: همچنین تربیت پژوهشگران و مدرسینی توانمند برای دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی و پژوهشگاه ها از جمله اهداف این دوره می باشد.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان افزود: واکاوی هنر های اسلامی ایران و جهان با رویکردهای مختلف و نیز بررسی سوابق هنر اسلامی در منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان نیز با تلاش استادان و دانشجویان این مقطع در پی سایر اهداف می‌تواند دستاوردهای مناسبی را در پی داشته باشد.

کلید واژه ها: هنر و معماری هنر اسلامی دانشگاه کاشان


نظر شما :