کسب رتبه دوم دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲ در میان دانشگاه‌های جامع کشور

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۸ کد : ۱۸۰۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۹۶۰

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: در جدیدترین رتبه‌های دانشگاهی که از سوی نظام رتبه بندی تایمز در تاریخ 2 سپتامبر 2021 اعلام شد، دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی، رتبه 600-800 جهان، رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.
دکتر مجید منعم زاده با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، بیش از ۱۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور رتبه بندی شده‌­اند، افزود:  58 دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حایز رتبه شدند که اختلاف رتبه‌ها بسیار کم و امتیازهای دانشگاه‌ها بسیار نزدیک است.
وی مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.
این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.
در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، این موسسه جهت تأمین داده های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی رتبه‌بندی QS همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرده است. از سال ۲۰۱۰ موسسه تایمز همکاری خود را با موسسه   Quacquarelli Symonds پایان می دهد و موافقتنامه جدیدی با تامسون روتیرز (موسسه اطلاعات علمی ISI) امضا می نماید تا روش جدید خود را عملیاتی کند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان رتبه بندی های بین المللی رتبه بندی دانشگاه ها تایمز 2022


( ۱۵ )

نظر شما :