اعطای جایزه دکتر شفیعی‌ها به عضو هیات علمی علوم ریاضی دانشگاه کاشان

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۷۹۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۷۸

انجمن ریاضی ایران، جایزه دکتر شفیعی ها را به دکتر "روح الله جهانی پور" عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان اعطا کرد.

این جایزه به پاس سال‌ها کوشش در نگارش، ترجمه و ویراستاری مقالات و کتاب‌های ریاضی و به‌ویژه نزدیک به بیست سال همکاری با مجله «فرهنگ و اندیشه ریاضی» (از انتشارات انجمن ریاضی ایران) چه در جایگاه نویسنده و مترجم و چه در جایگاه سرویراستار و سردبیر مجله، به آقای دکتر روح الله جهانی پور عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان اعطا شد.

انجمن ریاضی ایران جوایز متعددی را در بازه‌های زمانی مشخص و به انگیزه‌های علمی گوناگون به ریاضیدانان کشور اعطا می‌کند. یکی از این جوایز، جایزه «دکتر محمدهادی شفیعیها» است که به نام زنده یاد دکتر محمدهادی شفیعیها، استاد فقید دانشگاه تهران و مؤلف، مترجم و ویراستار توانمند متون ریاضی نامگذاری شده است.

جایزه دکتر شفیعی ها  هر دو سال یک بار به یکی از ریاضیدانان کشور که عمری را در تلاش بی وقفه و خدمت به جامعه ریاضی کشور در مسیر تالیف، ترجمه و ویراستاری متون ریاضی سپری کرده است، در زمان برگزاری کنفرانس ریاضی سالانه کشور اهدا می‌شود. 

این جایزه در حاشیه آیین افتتاحیه پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران که با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، به دکتر جهانی پور اهدا شد.

کلید واژه ها: جایزه شفیعی ها دانشگاه کاشان


( ۵ )

نظر شما :