انتشار شماره پنجم دو فصلنامه علمی هنرهای صناعی ایران

۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۷۸۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۸

پنجمین شماره پیاپی دوفصلنامه علمی« هنرهای صناعی ایران » از سوی گروه مطالعات عالی هنر  دانشگاه کاشان  منتشر شد.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان و سردبیر دوفصلنامه هنرهای صناعی ایران گفت:  در این شماره دوازده مقاله علمی پژوهشی از اساتید و پژوهشگران در زمینه هنرهای گوناگون سنتی وصناعی ایران ارائه شده است.

دکتر امیرحسین چیت سازیان ارزیابی مفهوم و عملکرد چرخ های حکاکی در گوهرتراشی، مطالعۀ فرم و نقشِ رکاب و نگین در انگشترسازی معاصر مشهد، بازشناسی سفال زرین فام سده های سوم و چهارم هجری از سفالینه های تقلیدی زرین فام، بررسی تطبیقی طرح، نقش و رنگ در قالی کلاردشت با قالی کُردی سِنِه، راهکارهای احیاء و بهینه سازی "قالی پَرو"، دستبافتۀ ناشناختۀ لرستان را از جمله موضوعات ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این شماره از نشریه همچنین مقالاتی با عنوان های "تحلیل عوامل مؤثر بر شکل گیری گره درودگری"، بررسی تطبیقی ویژگیهای هنری و تاریخی شش تیغ سلطنتی محفوظ در خزانۀ جواهرات ملی ایران، بررسی فرم ظروف مفرغی و سفالین هزارۀ اول ق.م محفوظ در مجموعۀ سماوی، بررسی نقش و نوشتار در منسوجات آل بویه (مطالعۀ موردی: پارچه های مکشوفه در آرامگاه بی بی شهربانو و نقاره خانۀ شهرری)، نوآوریهای شیشه گری اسلامی در سد ه های پنجم و ششم هجری، مطالعۀ تطبیقی نمادگرایی در زیورآلات اقوام ترکمن و بلوچ در ایران و مطالعۀ تطبیقی تأثیر پایه های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب (به روش احیاء درون محفظۀ ساگار )ویژۀ هنرمندان ارائه شده است.

دوفصلنامه علمی «هنرهای صناعی ایران» با سردبیری دکتر امیرحسین چیت‌سازیان و مدیر مسئولی دکتر عباس اکبری منتشر می شود.

دوفصلنامه هنرهای صناعی ایران بر اساس مجوزهای کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمارۀ 54805 / 18 / 3 مورخ 22 / 3/ 1395 و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمارۀ ثبتی 81468 مورخ 14 / 12 / 1396 با شاپای الکترونیکی و کاغذی وبا مقالات علمی منتشر می گردد ودرپرتال جامع علوم انسانی ،پایگاه مجلات  تخصصی نور،سیویلیکا و مگیران نیز نمایه می شود.

بدینوسیله از پژوهشگران عرصه هنر های سنتی ، صناعی وایرانی برای ارسال مقالات علمی دعوت به همکاری می گردد. تارنمای نشریه به آدرس  hsi.kashanu.ac.ir  می باشد.

کلید واژه ها: فصلنامه هنرهای صناعی ایران دانشگاه کاشان مجله علمی پژوهشی فصلنامه علمی


نظر شما :