انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه کاشان و آموزش و پرورش کاشان

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۷۸۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۲

تفاهم نامه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فی مابین دانشگاه کاشان و آموزش و پرورش کاشان منعقد شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست نقش آموزش و پرورش و دانشگاه را برای توسعه کشور مهم دانست و افزود: از آنجاییکه این دو نهاد در تربیت و پرورش نسل جوان نقش بسزایی دارند تک تک افراد در قبال این فرزندان و آیندگان جامعه مسئول هستند.

دکتر عباس زراعت با تاکید بر اینکه معلمان و اساتید در کنار امر آموزش باید به عنوان مربی ایفای نقس داشته باشند، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب و هدفمند سعی شود تا افراد نسل آینده ما افرادی مسئولیت پذیر، پاکدست، صادق و شجاع و به عنوان شهروندی خوب تحویل جامعه داده شوند.

وی با اشاره به اینکه امکانات آموزش و پرورش علیرغم تمام تلاش هایش برای اینکه شهروند خوب تربیت کند پاسخگو نیست افزود: دانشگاه ها، ادارات و سازمان های مردم نهاد باید برای تقویت این نهاد علمی و رشد و پرورش درست دانش آموزان ورود پیدا کنند و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

رئیس دانشگاه کاشان نقش خیرین را در توسعه فضاهای آموزش و پرورش قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: خیرین جهت پرورش هر چه بهتر دانش آموزان جدای از بحث سخت افزاری بایستی به بخش نرم افزاری  نیز ورود پیدا کنند.

دکتر زراعت به اعلام  آمادگی دانشگاه کاشان جهت همکاری با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:  حدود ۳۰۰ عضو هیات علمی این دانشگاه از پتانسیل های مثبت برای همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاه مصرف گرایی را تغییر دهیم شرایط بهتر می شود، هدایت و جهت دهی پایان نامه های دانشگاهیان را برای رفع مشکلات و مسایل آموزش و پرورش خواستار شد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه همکاری وارتباط هر چه بیشتر اساتید این دانشگاه با آموزش و پرورش و شناخت نیازها و مسایل دانش آموزان و ارائه راهکارهای علمی تا حد زیادی می توان از بروز مشکلات و مسائل جامعه جلوگیری کرد.

دکتر زراعت حمایت و پشتیبانی از ایده ها، اختراعات و نوآوری های دانش آموزان و هنرجویان با استفاده از امکانات موجود در مرکز کارآفرینی و مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه را از جمله موارد این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش اولویت‌های پژوهشی خود را به دانشگاه اعلام نماید تا زمینه کارایی و اثر بخشی هر چه بیشتر تحقیقات در تمام حوزه ها، با تاکید بر حوزه‌های علوم تربیتی، جامعه شناسی، حقوق و روان‌شناسی فراهم آید.

مدیر آموزش و پرورش کاشان هم دراین نشست گفت: با انعقاداین تفاهم نامه همکاری های علمی و امکان بازدید دانش آموزان و فرهنگیان از مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه (مرکز رشد، آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی، رصدخانه و ...) فراهم می شود.

حسین مقنی برگزاری نشست های تخصصی گروه‌های آموزشی مدیریت با اساتید دانشگاه، همکاری در زمینه برگزاری گردهمایی و همایش های ملی، منطقه‌ای و بین المللی با موضوعات مشترک و تامین فضا و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای بروزسازی اطلاعات فرهنگیان محترم در رابطه با رشته‌های نوین را از موارد این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه همکاری جهت برگزاری همایش‌های علمی مشترک میان دانشگاه و مدیریت با همکاری گروه های آموزشی مرتبط دانشگاه فراهم می شود.

این تفاهم نامه که در 5 ماده تنظیم و به مدت دو سال اعتبار دارد، به امضای دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و حسین مقنی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش کاشان رسید.

کلید واژه ها: آموزش و پرورش دانشگاه کاشان تفاهم نامه همکاری


( ۱ )

نظر شما :