بازدید آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی

۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۶ کد : ۱۷۶۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۴۰

 آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان روز شنبه هشتم خرداد ماه 1400 از پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی و محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک  بازدید  و در جهت تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری شرکت‌های دانش بنیان تاکید کردند.

پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی در شهرستان کاشان با همکاری مشترک شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان در مجموعه مرحوم آیت‌ا... یثربی با مساحت حدود ۲هکتار با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.

موقعیت استثنایی استان اصفهان و به‌ویژه شهرستان کاشان در مرکز کشور با صنایع بزرگی نظیر صنعت فرش و صنایع نساجی، صنعت اسانس و گیاهان دارویی، صنایع فولاد، صنعت خودرو و... و وجود شهرک‌های صنعتی به همراه پتانسیل بالای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های منطقه کاشان، ضرورت وجود پارک علم و فناوری که هدف اصلی آن افزایش ثروت در منطقه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش‌بنیان است را دو چندان نموده‌است.

 در حال حاضر ۳۵ واحد فناور و یک شتابدهنده در پارک علم و فناوری غیاث الیدن جمشید کاشانی مستقر هستند که ۷ تا از واحدهای فناور از نوع دانش بنیان  و ۳ شرکت هم  از نوع خلاق هستند و تاکنون حدود ۹۰ محصول این شرکت ها تجاری سازی شده است.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :