انتشار شماره ۲۵ مجله علمی حدیث پژوهی دانشگاه کاشان

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰ کد : ۱۷۵۹۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۵

بیست و پنجمین شماره مجله علمی - پژوهشی حدیث پژوهی  بهار و تابستان 1400 دانشگاه کاشان به صورت الکترونیکی و چاپی منتشر شد.

مدیر مسئول این نشریه علمی گفت: در این شماره از نشریه 15 مقاله علمی از محققان و پژوهشگران به چاپ رسیده است.

دکتر محسن قاسم پور، بررسی و تحلیل معیارهای طبرسی در نقد متنی احادیث تفسیری، واحدی نیشابوری و فضایل و روایات اهل بیت در «الوسیط» (کارکردها و اعتبار)، مکتوبه‌های حدیثی در روایات امامان شیعه و نقش علی بن مهزیار در نگهداری و انتقال آن‌ها و بررسی حدیث سبعه احرف در منابع شیعه را از جمله مقالات ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.

وی افزود: در این شماره همچنین به جستاری تطبیقی در تبیین ویژگی‌های اهل ‌بیت پیامبر(ص) در آیینۀ حدیث صلوات، ملاک‌های عالمان شیعی در تدوین کتب ادعیه قرب الاسناد در نگارش‌های امامیه، نقد و بررسی رایج‌ترین واژگان مستعمل برای روایات موضوعه، روایات اسماء و صفات و اثبات وجه امکانی واجب الوجود، واکاوی چرایی تأخیر تدوین کتب درایه در شیعه با تأکید بر اصطلاحات حدیثی موجود در کتب روایی شیعه پرداخته شده است.

دکتر قاسم پور، جستاری در شعار "کُلُّ یَوْمٍ‌ عاشُورا وَکُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلا‌" سیر تاریخی شکل‌گیری، معناشناسی و صحت، چیستی اصطلاح حدیثی روایت منتقله و ملاک انتقال و نقد و بررسی آن، مرزهای پسندیده و نکوهیدۀ رهبانیت مسیحی و اسلامی در روایات فریقین، تبارشناسی روایات قصار حضرت علی(ع)  در تحف‌ العقول و بررسی روایات تنزیه کتاب التوحید شیخ صدوق را از دیگر موضوعات ارائه شده در این شماره از نشریه عنوان کرد.

مدیر مسئول مجله علمی - پژوهشی حدیث پژوهی اظهار داشت: این مجله پژوهندگان را جهت ارسال مقالات ارزشمند خود برای شماره های بعد فرامی خواند.

حدیث پژوهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com  و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می‌شود.

کلید واژه ها: مجله حدیث پژوهی دانشگاه کاشان مجله علمی پژوهشی


( ۲ )

نظر شما :