ارائه ۴۷مقاله علمی در پنجمین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر در دانشگاه کاشان

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۶ کد : ۱۷۵۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۹

دبیر علمی و اجرایی پنجمین کنفرانس بین المللی "بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر" از ارائه 47مقاله علمی از متخصصان و پژوهشگران اقصی نقاط دنیا در این کنفرانس خبر داد.

دکتر حسین ابراهیم پور، تعداد مقاله های ارسالی از زمان فراخوان این کنفرانس را 89 مقاله از سراسر دنیاعنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد پس از مراحل متعدد داوری توسط 112 نفر از متخصصین این رشته، تعداد   29 مقاله برای ارایه شفاهی  (از جمله تعدادی مقاله خارجی از کشور های دیگر ) و 18 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شدند که در طی این دو روز در قالب 5 جلسه ارایه شفاهی و 9 جلسه ارایه پوستر ارایه می شود.

وی خاطر نشان کرد: مقالات انگلیسی کنفرانس در سایت معتبر  IEEE  و مقالات فارسی در سایت سیویلیکا نمایه خواهند شد.

دکتر ابراهیم پور سخنرانان این کنفرانس را پروفسور شهره کسایی استاد تمام دانشگاه شریف، پروفسور سرجیو تئودوریدیس استاد شاخص از دانشگاه اتن، دکتر جرالد شافر از انگلستان و دکتر محمد شکوهی یکتا از امریکا عنوان کرد و افزود: این سخنرانان زبده از کشور های یونان، انگلستان، آمریکا و ایران دعوت شده اند که به بیان آخرین نتایج و دست آوردهای علمی در زمینه های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی، بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر می پردازند.

وی هدف اصلی این کنفرانس را، فراهم آوردن امکان هم‌اندیشی و بهبود همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازشناسی الگو و تحلیل تصویر و ایجاد بستری مناسب برای تعامل بین پژوهشگران فعال در این حوزه و صنایع مرتبط عنوان و خاطر نشان کرد: بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از پرکاربردترین و گسترده ‏ترین شاخه‏ های هوش مصنوعی هستند که از سوی پژوهشگران رشته ‏های مختلفی چون مهندسی برق، کامپیوتر و ریاضیات مورد توجه قرار گرفته‏ اند.

پنجمین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصاویر  در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 8و9 اردیبهشت 1400 به صورت مجازی در دانشگاه کاشان و با همکاری انجمن بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران برگزار می شود.

این کنفرانس یکسال در میان (دو سالانه ) برگزار می شود و دوره قبل آن در دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کامپیوتر


نظر شما :