دانشگاه کاشان در میان تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه بندی تایمز۲۰۲۱ قرار گرفت

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۷۵۵۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۵

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های اثرگذار تایمز 2021، در بازه رتبه‌ای دوم در میان دانشگاه‌های جامع کشور و بازه رتبه‌ای چهارم در میان دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.
دکتر مجید منعم زاده با اشاره به اینکه در نسخه دانشگاه‌های اثرگذار رتبه‌بندی تایمز 2021، تعداد 1240 دانشگاه از 98 کشور جهان بررسی شده‌اند و 27 دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی حضور دارند، افزود: در این نظام رتبه بندی دانشگاه کاشان در بازه 601 تا 800 دانشگاه‌های جهان  قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه کاشان در 12 شاخص از نظام تاثیرگذاری تایمز موفق به کسب رتبه شده است.
معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان افزود: این دانشگاه در شاخص تولید انرژی مقرون به صرفه و پاک در دانشگاه با کسب رتبه 66 در میان صد دانشگاه برتر جهان و در شاخص مصرف و بازیافت آب نیز در بازه رتبه 101 تا 200 جهان قرار گرفته است.
رتبه‌بندی تایمز تاثیر (دانشگاه‌های موثر) به ارزیابی اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی دانشگاه‌ها به منظور تحقق توسعه پایدار توسط موسسات آموزش عالی، می‌پردازد.
مؤسسه تایمز در خصوص این رتبه‌بندی، با توجه به سه حوزه تحقیق، توسعه و نظارت به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد. معیارهای رتبه‌بندی حوزه تحقیق از اطلاعات ارائه شده توسط الزویر (Elsevier) حاصل شده است.
در حوزه توسعه از شواهد و مدارکی که از سوی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف پایداری ارائه شده، استفاده می-شود. همچنین ارزیابی هر هدف شامل شاخص‌ها و سنجه‌های اختصاصی است که از آنها برای ارزیابی عملکرد دانشگاه درباره آن هدف استفاده می‌شود.
این رتبه بندی برای اولین بار سال ۲۰۱۹ از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز انجام شد. تایمز در این رتبه بندی دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از آنها استفاده کرده است.

دانشگاه کاشان در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا در نظام رتبه‌بندی تایمز تاثیر

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان تایمز


( ۴ )

نظر شما :