رئیس کل دادگستری اصفهان: ارتباط دو سویه دانشگاه‌ها با دادگستری، موجب کاهش جرائم می شود

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۷۵۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۳۹
رئیس کل دادگستری اصفهان: ارتباط دو سویه دانشگاه‌ها با دادگستری، موجب کاهش جرائم می شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ارتباط دو سویه میان محیط علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها با دادگستری، نقش مهمی در تبادل اطلاعات، رشد فضای علمی و پیشگیری از جرائم دارد.

دکتر محمدرضا حبیبی در دانشگاه کاشان، یکی از اهداف سند تحول را ارتباط هر چه بیشتر با مجموعه‌های خارج از قوه قضاییه به خصوص مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: تجربه نشان می‌دهد که بدون این رویکرد نمی توان به اهدافی که مدنظر است دست یافت و کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم را شاهد بود.

وی به تاکیدات مکرر آیت الله رئیسی، رئییس قوه قضاییه بر ارتباط  قوه قضاییه با دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: با تبادل نظر و ارتباط جامعه علمی و فرزانگان و نخبگان جامعه، می توان به جامعه ای پویا و هدفمند دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیشگری از جرائم را یکی از اهداف قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اصل  156 قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرائم بر عهده قوه قضاییه است ولی در اجرا، ابزارش در دست قوه قضاییه نیست و همکاری دیگر نهادها و متولیان فرهنگی لازم است.

وی یکی از راهکارهای پیشگری از جرائم و آسیب های اجتماعی را ایجاد تحول و ارتباط با  دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عنوان کرد و افزود: به روز شدن دانش قضات و ارتباط با مراکز علمی لازم است.

دکتر حبیبی بر ارتباط دانشجویان با دادگستری و سیتم قضا تاکید و خاطر نشان کرد: دانشجویان رشته حقوق نیز باید کارآموزی عملی داشته باشند و درهای دادگستری به روی آنها باز شود تا با روند سیر پرونده‌ها و قسمت‌های مختلف تحقیقات، بازپرسی و تجدیدنظر آشنا و از نزدیک زندان را ببییند تا زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و ابلاغ قضاوت را دریافت کردند سردرگم نباشند و با باری از تجربه بتوانند قضاوت کنند.

کلید واژه ها: دادگستری ارتباط دانشگاه با دادگستری دانشگاه جامعه محور دانشگاه کاشان دادگستری کل استان اصفهان


( ۱ )

نظر شما :