در اختتامیه پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی ایران در دانشگاه کاشان صورت گرفت؛

معرفی برگزیدگان کنفرانس ترویج و همگانی سازی ریاضی

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۷۴۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۱

پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی ایران با برگزاری اختتامیه کنفرانس ترویج ریاضی و همگانی سازی ریاضی و معرفی برگزیدگان این کنفرانس به کار خود پایان داد.

رئیس پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران شامگاه (سه شنبه-۲۶ اسفندماه) در آیین اختتامیه کنفرانس ترویج ریاضی، مرتبط با پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی ایران در دانشگاه کاشان، اظهار کرد: محاسبه، مقدار، قدر و تمام واژه های مرتبط به ریاضی گویای این است، همانطور که انسان بی اکسیژن نمی تواند زندگی کند، بی ریاضی هم زندگی میسر نیست.

دکتر حسن دقیق افزود: اگر ریاضی را کنار بگذاریم، تمام زندگی انسان مختل می شود. بیش از پیش باید ریاضی را برای نسل آینده بازگو کنیم و همه باید شیرینی ریاضی را بچشند.

رییس دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان با اشاره به برنامه های کمیته ترویج ریاضی، اظهار کرد: تمرین نوشتن استعدادها را بارور می کند. گفت و گوی ریاضی باید در جامعه نهادینه شود.

دبیر کمیته ترویج ریاضی نیز با اشاره به ارسال حدود ۴۸۰ اثر به این بخش از کنفرانس، گفت: این آثار در قالب نوشتاری، ویدئویی و پوستر و نقاشی ارسال شده است.

دکتر علی اصغر رضایی افزود: پس از مراحل داوری، حدود ۵۲ اثر نوشتاری و ۴۲ اثر ویدیویی و ۶ اثر نقاشی و پوستر پذیرفته شد. حدود ۲۲۰ اثر نیز از نظر کمیته داوران شایسته تقدیر بوده اند که به آنها لوح تقدیر و گواهی شرکت در کنفرانس تعلق خواهد گرفت.

مدیر گروه دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان با بیان اینکه ۵۲ اثر نوشتاری برگزیده در کتابچه مقالات کنفرانس چاپ می شوند، خاطر نشان کرد: برخی از این آثار به صلاح‌دید کمیته ترویج در مجموعه مجلات رشد انتشار خواهند یافت.

رضایی افزود: ۳۳ اثر برگزیده ویدئویی نیز در کنفرانس به نمایش در می آید.

وی با بیان اینکه توجه به ترویج ریاضیات راهکاری برای علاقه مندتر کردن افراد به رشته ریاضی است، خاطرنشان کرد: در کمیته ترویج و همگانی سازی ریاضی به جای اینکه به ریشه یابی مشکلات فکر کنیم به دنبال چاره ای برای رفع مشکل هستیم و به این فکر کردیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا افراد را هرچه بیبشتر به ریاضی علاقه مند سازیم.

این استاد ریاضی بر ضرورت ترویج ریاضیات در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: این موضوع می تواند زیربنایی برای کمک به حال ریاضیات کشور باشد. در المپیادهای علمی که در قدیم در کشور برگزار می شد، افراد علاقه مندتر می شدند، اما باید با ترویج، همه را به ریاضیات علاقه مند کنیم.

معرفی ۱۱ برگزیده کنفرانس ترویج ریاضی

 از بین ۴۸۰ اثر دریافتی ۱۱ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

۱. فاطمه امید بخش، پایه هشتم مدرسه فرزانگان اردستان

 ۲. زینب امین آبادی، پایه نهم مدرسه سپیده کاشانی کاشان

 ۳. گروه راز و رمز (صبا مصباحی، صبا اربابی، حدیثه حامدی، سحر ابراهیم زاده) پایه هشتم از مدرسه فرزانگان۲ کرج

 ۴. آنیتاضیایی-کیمیا نکونام، پایه هفتم مدرسه ترکیان فر کاشان

 ۵.الهام علوی-مریم نقدی، پایه دوازدهم مدرسه فیضیه زرین شهر

 ۶. ریحانه فضلی، پایه نهم مدرسه فرزانگان اسحاق حسینی قم

 ۷. فاطمه فلاح نژاد، مدرسه فرزانگان۵ کرج

 ۸. فرشاد کیوان شکوهی- ارین سرافراز-بنیامین طاهرزاده، پایه هشتم مدرسه دکتر محمد شفیعی اصفهان

 ۹. مانیا میرعظیمی، دهم انسانی مدرسه فرزانگان۲ کرج

 ۱۰. ریحانه میرکی، پایه یازدهم مدرسه فرزانگان۲ کرج

 ۱۱. بهار نزاکتی پایه دهم فرزانگان۲ کرج

کلید واژه ها: ریاضی پنجاه و یکمین کنفرانس بین المللی ریاضی ایران دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :