دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: ارتقاء فرهنگ عمومی زمینه ساز رشد و بالندگی کشور است

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۹ کد : ۱۷۲۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۲

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ارتقاء فرهنگ عمومی موجب کاهش آسیب های اجتماعی و زمینه ساز رشد و بالندگی کشور است.

محمدرضا موالی‌زاده در نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان، ظرفیت های این منطقه را برای فرهنگ عمومی بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: شخصیت ها و  مفاخر علمی و مذهبی و سابقه فرهنگی و تاریخی شهرستان کاشان، سرمایه های عظیم و ارزشمندی برای رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری که فرهنگ عمومی از همه امور مهم تر است و این کار محور کارهای دیگر است اشاره کرد و افزود: همه فعالیت ها  اعم از تولید فیلم، تالیف کتاب و هر محصول فرهنگی در حوزه های مختلف باید سبقه فرهنگی داشته باشد و بر پایه اصول فرهنگی بنیان شود.  

وی با بیان اینکه هر امر فرهنگ عمومی، فرهنگی است اما هر موضوع فرهنگی، فرهنگ عمومی نیست، خاطر نشان کرد: بر این اساس سعی داریم تا موارد فرهنگ عمومی را به صورت مساله محور انجام و مشکلات و مواضع آن بررسی شود تا مصوبات آن جنبه اجتماعی پیدا کند.

دکتر موالی زاده از سرفصل های شورای فرهنگ عمومی را گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ، خردورزی، روح ملی، ایثار و شهادت، جوانان، مصرف فرهنگی، محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی عنوان کرد و افزود: این سرفصل ها با هدف اتحاد در گفتمان سازی به استان ها هم ارسال و ابلاغ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تعداد اعضای این شورا را  ۱۰ هزار نفر عضو  عنوان و اظهار امیدواری کرد: این سرفصل ها رویکردی برای حل معضلات و بسترسازی برای کاهش مشکلات کشور باشد.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب، ترویج کتاب و کتابخوانی، معماری و شهرسازی، ارتقای فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ترویج فرهنگ وقف، ورزش همگانی، آسیب‌های اجتماعی، دین و فرهنگ، ایثار و شهادت و دفاع مقدس، ترویج  فرهنگ سلامت و تریج فرهنگ سردار سلیمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا کارگروه هایی تشکیل  و به شهرستان ها ابلاغ می شود تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.

در این نشست طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به عنوان رییس شورای فرهنگی شمال استان اصفهان منصوب شد.

کلید واژه ها: شورای فرهنگ عمومی فرهنگ فرهنگ عمومی دانشگاه کاشان


نظر شما :