امام جمعه کاشان: آیت‌الله مصباح در ولایتمداری کم‌نظیر بود

۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۷۱۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۸

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.
آیت الله سلیمانی امام جمعه کاشان دراین مراسم، آیت الله مصباح یزدی را شخصیتی کم نظیر در ولایتمداری عنوان کرد و افزود: این عالم برجسته مفسر قرآن ومبین ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به سوره مومنون از  ویژگی های مومن را خشوع در مقابل پروردگارذکر کرد و افزود: مومنان کسانی هستند که  در مقابل پروردگارشان با فروتنی نماز می‌خوانند.
وی پرهیز از کارهای لغو و بیهوده را از دیگر ویژگی های مومن عنوان کرد وگفت: مومنین کسانی هستند  که از کارهای بیهوده پرهیز می‌کنند یعنی کارها و برنامه زندگی شان هدفمند است و کارشان آمیخته با حکمت و مصلحت است.
وی از آیات عظام  مصباح یزدی، جوادی آملی، حسن‌زاده ، محمدتقی جعفری و.... به عنوان مومنان خالص خدا یاد و اظهار کرد: این افراد عمر خود را در راه تبلیغ علوم دینی صرف کردند تا دیگران از آن بهره ببرند .
وی برپایی آیین بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی را در راستای  الگو ساختن برای خودمان مفید دانست  و افزود:  افراد باید در زمان حیات، این شخصیت ها و بزرگان را کشف کنند و به خوبی بشناسند و نه اینکه بعد از رحلت، به سراغ آنها بروند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پرداختن به خود و ارزش گذاشتن به وقت خود و مهندسی عمر را مورد تاکید قرار داد و افزود: افراد صالح و مومن باید برای  وقت خود ارزش قائل شود و کارشان  آکنده از  فایده و منفعت باشد.
وی خاطر نشان کرد: مصباح یزدی عمر خود را به تولید  علم  پرداخت و آثار وی امروز به مانند خورشید تابنده می درخشد.
آیت الله سلیمانی ولایت فقیه را محور حکومت و منشا نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه ولایت فقیه به خوبی برای جامعه و محافل  علمی تبیین نشده است.

امام جمعه کاشان از دانشگاه ها و فضاهای علمی به عنوان محلی برای تربیت افراد صالح و مومن یاد کرد و افزود: بر اساس فرمایش پیامبر اکرم (ص ) که فرمودند: هر که به بزرگان و دانشمندان ما احترام نگذارند از مانیست، باید از شخصیت هایی همچون آیت الله مصباح یزدی درس گرفته و رفتار و منش این عالم بزرگوار را به عنوان الگو در زندگی خود بکارگیریم.  
نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان تاکید کرد: اگر تحصیل و علم آموزی همراه با تقوی باشد ارزش دارد.

در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مسجد دانشگاه اقامه شد.

کلید واژه ها: آیت الله مصباح یزدی دانشگاه کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان


( ۳ )

نظر شما :