رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران: آماده همکاری و تبادل علمی با دانشگاه کاشان هستیم

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۷۱۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۷۱

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: دانشگاه کاشان از دانشگاه های موفق جمهوری اسلامی ایران است که ارتباطات علمی و فرهنگی کشور عراق با این دانشگاه مورد توجه ماست.

دکتر امجد  حمیدالمظفر در بازدید از دانشگاه کاشان، افتخارات دانشگاه کاشان در نظام های رتبه بندی را حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه کاشان دانشگاه جامع و پویایی است که ا ارتباطات بین المللی می تواند  در توسعه علمی آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی برگزاری دوره‌های مشترک، دوره  های کوتاه مدت تحصیلی، کارگاه های آموزشی مشترک ، زمینه بهرمندی از  استاد راهنمای مشترک و فراهم کردن فرصت مطالعاتی بین دانشگاه2های  دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ارتباط دانشگاه در مورد تایید مدارک تحصیلی، اعطای بورس های تحصیلی برای افزایش و توسعه همکاری بین دانشگاه کاشان و وزارت علوم کشور عراق و ارتباط با دانشجویان عراقی از دیگر نکاتی است که باید مورد برنامه‌ریزی  قرار گیرد.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران،  رشته‌های مرتبط با فناوری نانو را بسیار حائز اهمیت  دانست و بر اهتمام و عزم جدی دانشگاه های عراق بر گسترش تبادلات علمی با دانشگاه کاشان به خصوص در رشته های  مرتبط با نانو و دیگر رشته های خاص   و نیز علوم آزمایشگاهی رامورد  تاکید  قرار داد.

دکتر امجد المظفر ارتقاء توان علمی اساتید و دانشجویان پسا دکتری در قالب فرصت های مطالعاتی برای تبادلات و ارتباطات علمی این دانشگاه با وزارت علوم کشور عراق را خواستار شد.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این دیدار گزارشی از افتخارات این دانشگاه در نظام های مختلف علمی و بین المللی را ارائه کرد و گفت: دانشگاه کاشان آماده همکاری و ارتباطات علمی با دانشگاه های  کشور دوست و همسایه ، عراق است.

دکتر عباس زراعت به ارتباطات علمی این دانشگاه با دانشگاههای عراق  اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان  تاکنون بیش از 17 کارگاه علمی بین المللی را برای  استادان دانشگاه های عراق برگزار کرده است.

وی بر تدوام هر چه بیشتر این ارتباطاات علمی تاکید و اظهار امیدواری کرد: در این شرایط بحران کرونا و فعالیت های آموزش مجازی با کمک سفارت عراق بتوان  ارتباطات علمی مجازی را ارتقاء بخشید.

در پایان رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران از آزمایشگاه ها و مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان بازدید کرد.

کلید واژه ها: رایزن فرهنگی سفارت عراق دانشگاه کاشان تبادلات علمی عراق کاشان ایران


( ۱ )

نظر شما :