پژوهش و دانایی، قدرت و رمز توسعه یافتگی است

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۷۱۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۰

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان در مراسم  هفته پژوهش، با اشاره به حدیث «العلم  السلطان»، علم  و دانایی  قدرت است، گفت: امروزه، عصر تکنولوژی است و هرکس بتواند علم را بدست بیاورد قدرتمند خواهد شد و در سطح بین‌الملل کسی برنده واقعی است که توان علمی اش را افزایش دهد و روی پای خود  بایستد.

دکتر مجید منعم زاده تلاش های پژوهشی  استادان و دانشجویان این دانشگاه  را درخور توجه و قابل تقدیر دانست و افزود:  با همت و تلاش  محققان  و پژوهشگران،  دانشگاه کاشان توانسته در عرصه پژوهش افتخارات زیادی را کسب کند.

وی به افتخارات یکسال اخیر دانشگاه  اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که در طول یکسال گذشته  با توجه به شرایط بحران کرونا حضور دانشجویان و اساتید و پژوهشگران  در کتابخانه و آزمایشگاه ها محقق نبود ولی با تلاش و کوشش،  فعالیتهای پژوهشی  محققان به لحاظ کمی افت نکرده ولی از لحاظ کیفی رشد قابل توجهی داشته است که نشان دهنده دستاوردهای کیفی پژوهشی  دانشگاه است.

 وی ورود دانشگاه کاشان  به طرح ۵-۲۰۰ را یکی از افتخارات دانشگاه  عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد  تا با تلاش محققان، دانشگاه کاشان بتواند در جایگاه واقعی خود در ردیف ۵ دانشگاه برتر بین المللی قرار گیرد .

وی انتخاب ۵ دانشمند در ردیف یک درصد برتر و ۲۴ دانشمند  در ردیف دو درصد برتر   را از افتخارات عظیم دیگر این دانشگاه  عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد دانشمندان دو درصد از استادان جوان هستند که امید است با همت و تلاش، جزء یک درصد برتر دانشمندان قرار گیرند.

دکتر منعم زاده به رشد زیرساخت های پژوهشی دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه دوم این دانشگاه در بین دانشگاه های ایران و رتبه ۹۷ دانشگاه سبز در جهان، نشان از رشد زیرساخت های پژوهشی این دانشگاه است.

وی به خرید ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی در سال گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری بتوان این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ارتقا یابد.

وی توسعه شبکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان به شبکه راهبردی آزمایشگاههای معاونت ریاست جمهوری را از دیگر افتخارات یکسال اخیر دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت:  راه اندازی دستگاه NMR ، توسعه شبکه آی تی و راه اندازی سامانه نشریات و کتب از دیگر فعالیت های پژوهشی دانشگاه کاشان در یکسال اخیر بوده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان به رشد 23 درصدی طرح های بیرونی محققان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: علیرغم همه محدودیت ‌های دوره کرونا و تنگناهای اقتصادی، دانشگاه کاشان  توانست با همت و تلاش شرکت‌های دانش بنیان طرح‌های اقتصادی و پژوهشی بیرونی زیادی را با شرکت ها و موسسات منعقد کند.

دکتر منعم زاده ازتلاش‌های خیرین و به خصوص مهندس سعیدی در فراهم کردن توسعه زیرساخت های پژوهشی ,قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت خیرین ارجمند و تلاش و کوشش هر چه بیشتر  پژوهشگران بتوان رشد شکوفایی پژوهشی این دانشگاه  را در عرصه های مختلف علمی و بین المللی  شاهد بود.

در پایان این مراسم از استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کلید واژه ها: پژوهش و فناوری مراسم تقدیر از استادان و دانشجویان پژوهشی بزرگداشت روز پژوهش دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :