دانشگاه کاشان رتبه ۹۷ جهان و در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۷ کد : ۱۷۰۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۷۰
دانشگاه کاشان رتبه ۹۷ جهان و در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان برای چهارمین سال متوالی،  در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک رتبه دوم کشور را کسب و در میان 5 دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت.
دکتر مجید منعم زاده افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک خوش درخشید و در جایگاه 5 ام در میان دانشگاه‌های خاورمیانه و رتبه 97 جهانی (در میان 100 دانشگاه برتر رتبه بندی گرین‌متریک 2020) قرار گرفت.
 وی خاطر نشان کرد: این رتبه بندی با هدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست وتوسعه پایدار در دانشگاه های کشورهای مختلف راه اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی "محیط زیست و زیرساخت" ، "انرژی وتحقیقات اقلیمی" ، "مدیریت پسماند" ، "آب" ، "حمل ونقل"، "آموزش"  برای رتبه بندی مؤسسه ها استفاده می کند.
گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می شود.

مشارکت در رتبه بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت‌های بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: گرین‌متریک دانشگاه سبز دانشگاه کاشان نظام رتبه‌بندی


نظر شما :

مهدی ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۶
ادامه پیدا کند و در دیگر رنکینگ ها هم دانشگاه کاشان باشد .