مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان: نهج البلاغه مهمترین منبع اندیشه‌های الهی و سبک زندگی اسلامی است

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۷۰۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نهج البلاغه را مهمترین منبع اندیشه‌های الهی و سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: در این کتاب مکارم و سجایای اخلاقی و صفات پسندیده‌ای که لازمه شخصیت‌ انسان کامل است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی در نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران(کاشان) که در دانشگاه کاشان برگزارشد، خاطر نشان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران در کاشان تشکیل شده است که برای ارتقاء فرهنگ نهج البلاغه باید اهتمام ویژه ای ورزید.

وی با اشاره به اینکه چهار برنامه راهبردی و اقدام برای این طرح پیش بینی شده است افزود: جریان سازی ترویج فرهنگ و معارف نهج البلاغه،کمک به رشد و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه ، ترویج سبک زندگی بر اساس آموزه های اسلامی و دینی نهج البللاغه و کمک هم افزایی بیشتر شخصیت ها، موسسات ونهادهای فعال در حوزه نهج البلاغه از برنامه های اصلی این طرح است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان هم دراین نشست کاشان را خاستگاه تشیع و پایتخت نهچ البلاغه عنوان کرد و گفت: بزرگان  و مفاخر زیادی از این شهر دارالمومنین در راستای ترویج معارف دینی و نهج البلاغه گام برداشته اند که جای تقدیر دارد.

دکتر مرتضایی به 50 حافظ نهج البلاغه در شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا این  فرهنگ  در بین آحاد مردم نهادینه و  این پرچم سرافراز  برای همیشه در کاشان به اهتزاز نگه داشته شود.

وی انتخاب کاشان به عنوان پایتخت نهچ ابلاغه را فرصتی مغتنم در راستای ترویج و ارتقاء فرهنگ نهچ البلاغه عنوان و خاطر نشان کرد: باید با همکاری دستگاههای اجرایی و ارائه برنامه ها و طرح های مختلف، این فرهنگ را ارتقاء بخشید.

وی ارائه واحد درس نهچ البلاغه در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از امتیازات فوق‌العاده نهج‌البلاغه جامعیت و تنوع محتوی آن  است که امام جماعات نیز باید بخشی از مباحث خود را موضوعات نهج البلاغه قرار دهند و مباحث آنرا برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند.

فرماندار کاشان برگزاری همایش های ملی و بین المللی با موضوع نهج البلاغه را لازم دانست و اظهار داشت: نهچ البلاغه مربوط به جهان تشیع است که باید به نحو مناسب برای بروتیج و حفظ آن تلاش کرد.

نخستین جلسه شورای هماهنگی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران در دانشگاه کاشان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان، و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، استاندار و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران استان اصفهان و کاشان برگزار شد.

در این نشست با حضور مدیران اجرایی استان اصفهان و کاشان طرح ها و برنامه‌های راهبردی این طرح ارایه شد.

کلید واژه ها: نهج البلاغه دانشگاه کاشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان


نظر شما :