دیدار اعضای شورای بسیج کارمندان با خانواده شهید حسن راحمی نوش آبادی

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۱۷۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۶

در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اعضای شورای بسیج کارمندی پایگاه امام حسین(ع) دانشگاه کاشان  با خانواده شهید حسن راحمی نوش آبادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این برنامه، فرمانده شورای بسیج کارمندی به همراه مسئول نهاد مقام معظم رهبری و جمعی از همکاران بسیجی با حضور در منزل شهید حسن راحمی نوش آبادی پدر همکار دانشگاه با همسر و فرزندان این شهید والامقام دیدار و گفتگو کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، به مقام شهدا در آیات قرآن و روایات پرداخت و گفت: مقام شهادت و شهید در آیات متعددی بیان شده و در قرآن کریم بارها عنوان می شود که شهید زنده است و در نزد خداوند متعال روزی می خورد.

حجت الاسلام خسروی شهدا را جزو شفاعت کنندگان در روز قیامت عنوان کرد و افزود: طبق روایات انبیا، علما و شهدا جزو افرادی هستند که انسان را در روز قیامت شفاعت خواهند کرد.

محمدرضا منزوی فرمانده شورای بسیج کارمندی دانشگاه؛ ضمن گرامیداشت یاد این شهید ارجمند و نیز تبریک هفته دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از رشادت بسیجیان در جبهه ها و مقاومت اسرا و آزادگان در اردوگاههای عراق پرداخت.

در این دیدار فرزند شهید ضمن بیان خاطراتی از این شهید والامقام، تصریح کرد: شهید حسن راحمی با آگاهی و علاقه شخصی جهت دفاع از کشور عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد در حالیکه تنها ۲۳ سال داشت و چشم انتظار بدنیا آمدن فرزند سوم خود بود.

در این دیدار همچنین یاد و خاطر شهید ماشاأ..راحمی، فرزند برادر شهید حسن راحمی گرامی داشته شد.

در پایان ضمن ذکر مصیبتی از مصائب اسارت خاندان آل الله و قرائت وصیت نامه شهید،  تابلوی تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خانواده شهید راحمی هدیه شد.

گفتنی است شهید حسن راحمی نوش آبادی در سال ۱۳۴۲ در شهر نوش آباد بدنیا آمد و در دی ماه سال ۱۳۶۵ درحالیکه بزرگترین فرزند او تنها شش سال داشت در عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید.

مزار یادبود این شهید والامقام در گلزار شهدای امامزاده محمد شهر نوش آباد و در جوارشهید ماشاأ..راحمی واقع است.

متن بخشی از وصیتنامه آن شهید بزرگوار

گفتنی است پایگاه بسیج کارمندی امام حسین (ع) در نظر دارد در راستای پاسداشت رشادتهای رزمندگان و ترویج ارزشهای دوران هشت سال دفاع مقدس، این دیدار ها را به صورت سلسله وار ادامه دهد.

کلید واژه ها: دیدار با خانواده شهدا گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ایثارگران هفته دفاع مقدس دانشگاه کاشان


نظر شما :