انتشار شماره ۱۵ مجله علمی «کاشان شناسی» دانشگاه کاشان

۰۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۱۶۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۲

دوره جدید شماره پانزدهم (پیاپی بیست و سوم) مجله علمی «کاشان شناسی» مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این مجله علمی گفت: در این شماره، هفت مقاله با رتبه های علمی- پژوهشی و ترویجی از نویسندگان و محقّقانِ دانشگاه کاشان و سایر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور به چاپ رسیده است.

دکتر امیرحسین مدنی مقالات چاپ شده در این شماره را به ترتیب ذیل ذکر کرد:

1. «جایگاه امام علی (ع) و اثرپذیری از احادیث ایشان در رسائل و مصنّفات کمال الدین عبدالرزاق کاشانی»: حسین ربیعی، علی نوری و حبیب حاتمی کنکبود. 2. «سیاست به مثابة فضیلت در اندیشة فیض کاشانی»: محمد حسین جمشیدی. 3. «آسیب شناسی و ارزیابی اصالت و یکپارچگی در محلّة طمقاچی های کاشان»: حمیدرضا جیحانی و ثمینه صابری. 4. «تحلیل و آسیب شناسی شعر آیینی شاعران کاشان»: رضا شجری و الهام عربشاهی کاشی. 5. «مطالعه و گونه شناسی معماری آسیاب های برون شهری کاشان با تحلیل نمونة موردی آسیاب آخرین»: علی عمرانی پور، محمدامین اسلامی و فاطمه داوری. 6. «کاشانِ دو عصر از نگاه دو بانوی غرب»: محمدرضا مهدیزاده. 7. «نقش بینابینی فرهنگی در ماندگاری بافت های تاریخی، مطالعة موردی: بافت های تاریخی آران و بیدگل»: احمد دانایی نیا و محمد حسن عارفی.

مجلة «کاشان شناسی» به عنوان تنها مجلة علمی «مرکز پژوهشی کاشان شناسی»، با هدف انتشار مقالات مربوط به تاریخ، فرهنگ، ادبیات، هنر، معماری و مشاهیر حوزة کاشان فعالیت می کند. این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان و هیأت تحریریه ای متشکّل از اساتید دانشکده های «ادبیات و زبانهای خارجی» و «معماری و هنر» دانشگاه کاشان و تعدادی از دیگر اساتید کاشان پژوه در سال1383 آغاز به کار کرد و اولین شمارة آن در بهار سال 1384 منتشر شده است. علاقمندان می توانند برای اطلاع بیشتر از مقالات مندرج در این مجله به آدرس: http://sh-kashan.kashanu.ac.ir/ مراجعه کنند.

این نشریه به مدیر مسئولی دکتر امیرحسین مدنی و سردبیری دکتر محسن قاسم پور منتشر می شود.

 

 

کلید واژه ها: مجله علمی کاشان شناسی کاشان شناسی مجله علمی پژوهشی دانشگاه کاشان


نظر شما :