پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۱۶۷۵ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۸

چهل سال پیش در چنین ایامی، دشمنی خام مغز و کوته بین به پشتوانه ی ایادی معاند و کینه ورز، به خیال از پا انداختن انقلاب اسلامی ایران، با تمام عِدّه و عُدّه ، به سوی مرزهای کشور تاخت تا چند روزه ایران را اشغال و ایرانیان را به زانو درآورد. آنچه او و اربابانش نمی دانستند این بود که این کشور دیرپا، در طول تاریخ، تاخت و تازها و مهاجمان زیادی به خوده دیده و هربار، حتی پس از برداشتن زخم های زیاد، دردهایش را التیام بخشیده و به حرکت و پیشرفت خود ادامه داده است.

جدای از این پشتوانه عظیم تاریخی، ایمان و اعتقاد رادمردان و شیرزنان این سرزمین که به دین مبین اسلام و دفاع از حریم آن پایبند و عقیده مند بودند و تا پای جان برای ایمان و میهنشان ایستاده اند، سد فولادینی در برابر متخاصمان و دشمنان بودند.

به راستی دوران هشت ساله دفاع مقدس، جلوه هایی بی بدیل از ایثار و اخلاص، همدلی و نوع دوستی، کار و تلاش، انجام ناممکن ها و دست یافتن به قله های بزرگ و مرتفع بود.

خوشبختانه وجود ایثارگران و رزمندگانِ آن دوران، همچنان شمیمِ خوش آن ایام را در جامعه استمرار بخشیده است.

با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به روح سلسله جنبان قافله انقلاب امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر درود می فرستیم و برای همه هم میهنان به ویژه یادگاران دوران دفاع مقدس سلامت و سعادت و برای کشور عزیز توسعه و پیشرفت آرزو می نماییم.

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: هفته دفاع مقدس چهلمین سال دفاع مقدس دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :