راهکارهای استاد دانشگاه برینستون برای ارتقای تعاملات بین المللی:

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۳ کد : ۱۱۶۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۳

استاد دانشگاه برینستون آمریکا گفت: برای تحقق ارتباطات بین‌المللی، تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های مطرح دنیا بسیار تاثیر‌گذار است.

دکتر سید حسین موسویان در جمع اساتید دانشگاه کاشان ،انتخاب  این دانشگاه به عنوان یکی از 17 دانشگاه مطرح کشور در طرح 200-5 را قابل تقدیر دانست و افزود: استادان و دانشجویان دانشگاه کاشان باید سعی نمایند تا  روی موضوعاتی که در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی مطرح است، متمرکز شوند.

وی محیط زیست و آلودگی  هوا را از موضوع های مهم ملی ذکر کرد و اظهار داشت: دانشجویان و اساتید باید کار کلاس را تبدیل به کتاب کنند و تحقیقاتی را که  انجام می دهند را در اختیار استفاده همگان قرار دهند.

این استاد دانشگاه برینستون آمریکا برگزاری سمینارهای داخلی یا منطقه‌ای با موضوعات بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد:این ارتباطات باید دو جانبه با دیگر کشورها باشد و هر دپارتمانی  روی موضوعی در سطح ملی یا منطقه ای و یا بین المللی ، متمرکز شوند.

دکتر موسویان طرح خواهرخواندگی یا برادر خواندگی با دانشگاه های مختلف دنیا را از دیگر موارد در ارتقاء دانشگاهها عنوان کرد و افزود: این ارتباط علمی هرچه بیشتر گسترش یابد ، ابعاد عملیاتی آنرا را بهتر می توان شاهد بود.

وی تاکید کرد: مطالعات مشترک موضوعی با دانشگاه ها، از دیگر مواردی است که می تواند در ارتقاء دانشگاه ها مؤثر باشد.

دکتر موسویان تامین بودجه پروژه های تحقیقاتی توسط بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و افزود: درآمریکا و اروپا بیش از 70 درصداز اعتبارات  پروژه های تحقیقاتی از طریق بخش خصوصی تامین می شود.

وی خاطر نشان کرد: مطالعاتی مورد نیاز صنایع را باید با ارتباط هر چه بیشتر با صنعت ، ارتقاء بخشید. و اساتید و دانشجویان ،روی موضوعات مورد نیازی که برای دولت و بخش خصوصی  مهم است ، تحقیق کنند و بودجه آن را از طریق صنعت دریافت کنند.

دکتر موسویان با اشاره به  فراگیری ویروس کرونا در جهان افزود: تبادل استاد و دانشجو از طریق مجازی دراین زمان خیلی مهم است .

وی با بیان اینکه مراکز علمی در دنیا نقش مهمی در توسعه کشورها دارند، خاطر نشان کرد: وزرا، رئیس جمهور و 90 درصد سیاستمداران آمریکا از دل دانشگاهها برخاسته اند.

دکتر موسویان اظهار امیدواری کرد: دانشگاه کاشان سطح علمی خود را به گونه ای ارتقا بخشد تا بتواند در سطح بین المللی جایگاه شاخصی را بدست آورد.

کلید واژه ها: تعاملات بین المللی ارتقاء دانشگاه ها در تراز بین الملل دانشگاه کاشان


نظر شما :