امام جمعه کاشان: دانشگاه کاشان تابلوی زیبایی از رشد و پویایی انقلاب اسلامی است

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۱۵۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۵

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،  دانشگاه کاشان را سند پویایی حقانیت انقلاب اسلامی در منطقه کاشان یاد کرد و گفت: دانشگاه  محور توسعه و پویایی کشور و تابلوی زیبایی از رشد و پویایی انقلاب اسلامی است که همه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه کاشان در راستای رفع نیازهای جامعه نهایت بهره را ببرند.

آیت الله عباس‌علی  سلیمانی در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه کاشان، کسب افتخارات این دانشگاه در نظام‌های مختلف بین المللی  را حایز اهمیت و مایه خرسندی دانست و افزود: این همان توزیع عادلانه دانش است  که توفیقات در سطوح و ابعاد جهانی و بین المللی موید آن است و این نکته  باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کاشان دارای سوابق و شخصیت‌های درخشانی در عرصه های مختلف علمی، مذهبی فرهنگی است که باید این ظرفیت‌ها به عنوان نماد و تابلو زیبای انقلاب اسلامی در رشد و تعالی شهر به درستی بازگو شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه کشور ما برای رسیدن به چشم اندازهای گوناگون در راستای رشد و تعالی و رسیدن به استانداردهای جهانی گام های زیادی را برداشته است، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است که آیا توانسته ایم به شعارها و اهداف مربوط به انقلاب اسلامی همچون عدالت اجتماعی، تامین معاش عموم مردم، توسعه فراگیر، استقلال و... دست پیدا کنیم .

وی علم را سلاح مقابله با دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاهها توانسته اند  رسالت خود را در این راستا ایفا کنند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اولین رصدخانه دنیا  توسط خواجه نصیر ساخته شد، تاکید کرد: باید تلاش شود تا دانشمندانی از نوع خواجه نصیر در حوزه های مختلف علمی  به جهانیان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در  کاشان به رشد فزاینده علم در رشته های مختلف از جمله در  نانو، هوا فضا،  دانش هسته ای و علوم  پزشکی اشاره کرد و افزود: این افتخارات نظام جمهوری اسلامی و تلاش های دانشمندانی است که در دانشگاه ها فعالیت دارند.
وی خاطر نشان کرد: استادان دانشگاه ها باید سعی نمایند تا از توان علمی خود در راستای رفع مشکلات و نیازهای مردم استفاده کنند.

وی جامعه محوری را رویکرد مثبت و موثر  دانشگاه کاشان عنوان کرد و افزود: تطبیق بین تقاضا و عرضه مهم است  و این سیاست جامعه محوری   تحولی عظیم است که جای تشکر دارد.

امام جمعه کاشان ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان را از دیگر اقدام های مثبت این دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: پارک علم و فناوری، مغز پویای دانشگاه است و نیروهای مستعد و با استعداد بستر رشد را در دانشگاه فراهم می کنند و این یعنی آشتی و پیوند بین صنعت و علم که این اقدام دانشگاه جای تحسین دارد.

آیت الله سلیمانی تاسیس صندوق فاطمه الزهرا(س) در دانشگاه کاشان را اقدامی بسیار مثبت برای تامین مالی دانشجویان به تحصیل عنوان و اظهار امیدواری کرد: تا دانشگاه کاشان بتواند در ردیف 5 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد و با استفاده از توان و پتانسیل های این دانشگاه بتوان رشد و تعالی شهر را شاهد بود.

در این دیدار رییس دانشگاه کاشان هم گزارشی از افتخارات و پتانسیل های موجود در این دانشگاه ارائه کرد.

کلید واژه ها: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :