تجلیل از انجمن کویر سبز کاشان

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۱۵۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۵

مدیر ارتباطات فرهنگی در نشستی صمیمانه از مسئول انجمن کویر سبز آقای اعتماد و خانم حمیدی تجلیل کرد.

در این نشست آقای اعتماد گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف محیط‌زیست در طی سه دهه فعالیت و همراهی انجمن و دوستداران محیط‌زیست در راستای حفظ گونه‌های گیاهی و جلوگیری از تخریب این منابع ملی ارائه داد.

وی به تخریب پوشش گیاهی اعم از پوشش درختی و بوته‌ای براثر معدن‌کاوی، احداث کارخانه، راه‌سازی جهت تردد ماشین‌آلات و…ایجاد آلودگی در هوا با تولید گردوغبار که نشستن این ریز گردها بر روی درختان و پوشش گیاهی منطقه موجب آسیب جدی به حیات آن‌ها می‌گردد  و همچنین وجود بیمارستان در سطح شهر و وجود پسماندهای بیمارستانی که آسیب جدی برای زندگی افراد شهرستان دارد اشاره کرد و همراهی و همکاری و همیاری تمام مؤسسات و ارگان‌ها بخصوص دانشگاه را در این زمینه بسیار مؤثر و مناسب تعریف نمود.

همچنین وی ضمن قدردانی از دانشگاه ، برگزاری این‌گونه نشست‌ها و جلسات را راهگشا دانست.

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه هم ضمن سپاس از تلاش انجمن کویر سبز در طی سه دهه افزود: با توجه به زیستگاه‌های غنی و چشم‌اندازهای طبیعی کاشان که ازجمله شهرهای مستعد تنوع زیستی و منابع طبیعی به شمار می‌رود، حفظ و حراست از این زیستگاه‌ها در ماندگاری و مانایی محیط‌زیست شهرستان بسیار تاثیر‌گذار است.

دکتر مزروعی به ضرورت ایجاد پل ارتباطی جهت هم‌افزایی و تعامل هر چه‌بهتر بین انجمن کویر سبز و دانشگاه کاشان اشاره و بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به مردم در جهت رفع آسیب‌های جدی به محیط‌زیست تاکید کرد.

در پایان نشست از  آقای اعتماد و  خانم حمیدی تقدیر  و هدایایی به‌رسم یادبود  اهدا شد.

کلید واژه ها: انجمن کویر سبز دانشگاه کاشان حفظ محیط زیست


( ۱ )

نظر شما :