نشست مجازی رؤسای دانشگاههای کشور به منظور هماهنگی برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۱۵۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۶

نشست مجازی رؤسای دانشگاههای کشور به منظور هماهنگی برگزاری آزمون سراسری سال 1399عصر یکشنبه 26مرداد 99 برگزار شد.


در این نشست وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و جمعی از رؤسای دانشگاهها، دیدگاهها و نظرات خود را برای برگزاری مطلوب آزمون سراسری مطرح کردند.

وزیر علوم در نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد:
اطمینان خاطر خانواده‌ها از سلامت فرزندان‌شان درهنگام برگزاری آزمون سراسری/ هماهنگی و همکاری تمام سازمان‌ها در برگزاری مطلوب آزمون


دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: خانواده‌های محترم از بابت سلامتی فرزندان‌شان در هنگام برگزاری آزمون سراسری آسوده خاطر باشند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست مجازی که بعدازظهر (یکشنبه) با حضور دکتر رئیسی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکترابراهیم خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با موضوع "هماهنگی جهت برگزاری مطلوب آزمون سراسری" در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر غلامی با اشاره به موضوع برگزاری کنکور و زمان برگزاری اظهار داشت: آزمون سراسری امسال در موعد مقرر قبلی یعنی روزهای ۲۹، ۳۹، ۳۱ مرداد و اول شهریورماه و با رعایت فاصله حداقل ۱۸۰ سانتی متر بین داوطلبان برگزار می‌شود.
وزیر علوم با بیان اینکه آخرین گزارش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از هماهنگی هیئت‌های برگزار کننده رضایت‌بخش بود، گفت: هماهنگی و همکاری تمام سازمان‌ها در برگزاری مطلوب آزمون سراسری موثر خواهد بود و حتی وزیر محترم بهداشت نیز به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرده است که در کنار برگزارکنندگان آزمون سراسری باشند و روسای دانشگاه‌های غیر پزشکی هم باید در انجام این آزمون همکاری کنند.
وی افزود: گاهی اوقات ممکن است دست‌اندرکاران برگزاری آزمون در حوزه‌های برگزاری به دلیل شلوغی در کار، دقت و ظرافت‌های لازم را رعایت نکنند که اگر دوستان و مسئولان دانشگاهی به جلسات برگزاری و هماهنگی‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها سرکشی‌کنند، این اشکالات را گوشزد کرده و برطرف می‌کنند.
دکتر غلامی با بیان اینکه استاندارها موظف شده‌اند تا با مجموعه‌های برگزار کننده کنکور همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: مدیریت فضای خارج از جلسه برگزاری آزمون هم بسیار مهم است و باید با اعمال روش‌های مناسب ازشلوغی و تجمع مشایعت‌کنندگان و همراهان داوطلبان و همچنین استقبال از آنان پس از برگزاری آزمون جلوگیری شود و این قسمت به عنوان آسیب پذیرترین بخش برگزاری آزمون باید به خوبی مدیریت شود.
وزیر علوم در پایان سخنان خود گفت: سنگین‌ترین روز برگزاری آزمون، روز جمعه و آزمون علوم تجربی است که بیشترین تعداد داوطلبان در این روز در آزمون شرکت می‌کنند که اگر آزمون‌های دو روز قبل به خوبی برگزار شود، در خصوص برگزاری این آزمون نیز مشکلی نخواهیم داشت.

کلید واژه ها: آزمون سراسری دانشگاه کاشان حوزه برگزاری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور


( ۱ )

نظر شما :