راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه آزمایشگاهی در دانشگاه کاشان

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۶ کد : ۱۱۴۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۷

 رئیس دانشگاه کاشان از راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه ازمایشگاهی کشور  در دانشگاه کاشان  خبر داد و اظهار داشت:  در راستای  اقتصاد مقاوتی  و در مقابله با تحریم ها توسط محققان و استادان این دانشگاه با اعتباری کمتر از 150میلیون تومان این دستگاه راه اندازی  و از خروج بیش از 50 هزار دلار جلوگیری شده است.

دکتر عباس زراعت ارتباط دانشگاه با صنعت را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ارتباط دانشگاه با صنعت را پیوند می زنند.

وی با بیان اینکه هیچ دانشگاهی بدون پارک علم و فناوری نمی‌تواند رشد کند، خاطر نشان کرد: این پارک‌ها هستند که می‌توانند در کنار دانشگاه‌ها، پیوند بین علم و صنعت را مستحکم‌تر کنند.

دکتر زراعت به تاسیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: بری ایجاد این پارک ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیرین گرامی و 50میلیارد ریال هم از طرف معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای ساخت پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی، افزود: این پارک بین شهرک صنعتی راوند و دانشگاه کاشان احداث خواهد شد و رشته‌های دانشگاهی متناسب با صنایع به این پارک انتقال خواهند یافت

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: قرار گرفتن دانشگاه کاشان در طرح ارتقای ۵ دانشگاه کشور در تراز بین‌المللی، انتخاب دانشگاه کاشان بعنوان دانشگاه مادر استان در طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی، احداث تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه، راه اندازی کلینیک سلامت و انجام حدود ده پروژه خیر ساز، بازسازی آزمایشگاه ها با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال، احداث مرکز تحقیقات قرآن و حدیث از جمله فعالیت های دانشگاه در سال جاری است و پنج طرح عمرانی در هفته دولت افتتاح می گردد.

 

کلید واژه ها: نشست مطبوعاتی دانشگاه کاشان آزمایشگاه


نظر شما :