چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در مجله JACS

۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸ کد : ۱۱۴۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۸

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: مقاله علمی دکتر مسعود صلواتی نیاسری استاد تمام پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان و خانم دکتر فاطمه انصاری (دانش آموخته دوره دکتری علوم و فناوری نانو) در مجله معتبر علمی JACS چاپ و منتشر شد.

دکتر مجید منعم زاده افزود: این مقاله به صورت تحقیقی مشترک بین دانشگاه کاشان  با دانشگاه EPFL سوییس با ضریب تاثیر 14.612 به چاپ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه، سلولهای خورشیدی پروسکایتی که با فرمول ABX3 که A یک کاتیون یک بار مثبت مثل میتیل امونیوم، فرمامیدنیوم یا سزیم، B یک کاتیون دو بار مثبت مثل سرب یا قلع و X یک انیون مثل هالید می باشد با کارایی بالا و با راندمان بیش از 20٪ دارای نوید قابل توجهی در صنعت تکنولوژی فوتوولتاییک هستند.

دکتر منعم زاده با بیان اینکه، سلولهای خورشیدی پروسکایتی به دلیل عدم پایداری بالا در شرایط محیطی هنوز به سطح مناسبی از آمادگی تکنولوژیکی برای تولید در مقیاس بزرگ نرسیده اند، خاطر نشان کرد: در این مقاله، با استفاده از نمک ازدیتیدنیوم یدید در ایزوپروپانول و لایه نشانی ان بر روی لایه پروسکایت اصلی FAMACsPbIBr، یک لایه از پروسکایت ازتدینویم سرب یدید(AzPbI3)  با استفاده از یک تکنیک رشد پروسکایت ثانویه(SPG) تشکیل شده است که باعث بهبود چشمگیری در عملکرد سلول خورشیدی پروسکایت شد.

لازم به ذکر است با توجه به کسب نتایج جالب در این کار تحقیقاتی، به عنوان کاور ژورنال JACS انتخاب گردید.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: مجله علمی JACS دانشگاه کاشان چاپ مقاله در مجله معتبر علمی بین المللی دکتر مسعود صلواتی نیاسر


( ۳ )

نظر شما :

مریم استادابراهیم ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵
تبریک بسیار به جناب آقای دکتر صلواتی که همیشه باعث افتخار دانشگاه بودند و هستند.