دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی شانگهای ۲۰۲۰، در سه حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

تعداد بازدید:۲۱۳۲

نظام رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای که به رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان شهرت یافت، برای اولین بار در سال 2003، در سطح بین‌المللی منتشر گردید و از آن سال به بعد به طور سالانه به روز میشود.

به طور کلی دانشگاه‌های که دارای جایزه نوبل، پژوهشگران دارای استناد بالا با مقاله های منتشرشده در مجله‌های nature و science هستند در این رتبه‌بندی مورد بررسی قرار میگیرند.

علاوه بر این دانشگاه‌هایی که دارای تعداد زیادی مقاله‌های نمایه‌شده در نمایه گسترده استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی هستند نیز توسط این نظام رتبه‌بندی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، بنابراین از بین دانشگاه فعال جهان حدود 1200 دانشگاه در این رتبه‌بندی بررسی می‌شوند و در نهایت در جدول رتبه‌بندی لیست 500 دانشگاه برتر دنیا منتشر می‌شود.

مهمترین منابع گردآوری داده‌های نظام رتبه‌بندی شانگهای وب سایت جایزه نوبل، وب سایت مدال فیلدز، پژوهشگران پر استناد موسسه تامسون رویترز، پایگاه استنادی وب علوم و پرسشنامه پر شده توسط دانشگاه‌ها است.

رتبه بندی شانگهای

 انعکاس خبر در :

خبرگزاری صدا و سیما

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی شانگهای رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه های برتر در نظام رتبه بندی شانگهای نظام رتبه بندی دانشگاه ها


نظر شما :