عضو هیات علمی وابسته دانشگاه کاشان رییس انجمن ریاضی کانادا شد

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۴ کد : ۱۱۳۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۷۶
عضو هیات علمی وابسته دانشگاه کاشان رییس انجمن ریاضی کانادا شد

دکتر جواد مشرقی عضو هیات علمی وابسته دانشگاه کاشان به ریاست انجمن ریاضی کانادا برگزیده شد.

 دکتر جواد مشرقی در سال 1362 عنوان دانش آموز نخبه در آموزش و پرورش کاشان را کسب کرد.

کارشناسی در رشته مهندسی برق خود را از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1370 دریافت و سپس به دلیل علاقه وافر و استعداد بی نظیر در رشته ریاضی برای ادامه تحصیل در دورره کارشناسی ارشد، رشته ریاضی (آنالیز) را انتخاب کرد.

دکتر مشرقی در سال 1373 کارشناسی ارشد ریاضی خود را  از دانشکده علوم دانشگاه تهران دریافت و پس از آن با اخذ پذیرش و بورس تحصیلی از دانشگاه مک گیل کانادا برای تحصیل در دوره دکتری ریاضی عازم مونترال کانادا شد.

رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان با بیان اینکه دکتر مشرقی با درخشش  فراوان، در سال 1380 با درجه عالی موفق به اخذ دکتری در رشته ریاضی از دانشگاه مک گیل شد، افزود: از همان سال به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه لاوال کانادا مشغول به کار شد.

دکتر حسن دقیق زمینه تخصصی دکتر مشرقی را آنالیز مختلط، فضای توابع تحلیلی، نظریه عملگرها، آنالیز هارمونیک و نظریه پتانسیل ذکر کرد و اظهار داشت: انتشار مقالات متعدد در مجلات معتبر بین المللی و چاپ دهها کتاب در معتبرترین انتشارات بین المللی از دستاوردهای پژوهشی دکتر مشرقی است.

وی افزود: در زمینه آموزش نیز، دکتر مشرقی از موفق‌ترین اساتید در سطح بین المللی است و تاکنون بارها در دانشگاه لاوال به عنوان استاد نمونه در امر آموزش انتخاب شده است. این دانشمند بین المللی سال‌هاست عضو هیات تحریریه اصلی ترین مجلات ریاضی کانادا و همچنین عضو شورای مؤسسات تحقیقاتی و از اعضای اصلی و شورای نهادها و مؤسسات اعطا کننده بورس های تحصیلی و تحقیقاتی در کاناداست.

وی اظهار داشت: این استاد برجسته به ایران و بویژه شهرستان و دانشگاه کاشان به عنوان موطن خود بسیار علاقمند است و همواره با دانشگاه‌های ایران همکاری خود را ادامه داده اند.

رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان به بازدیدهای دکتر مشرقی از دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: از همکاری‌های وی با دانشگاه کاشان می‌توان به برگزاری کلاس فشرده در تابستان 1993 اشاره کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این از دکتر مشرقی می‌توان به عنوان یکی از خیرین دانشگاه کاشان نام برد، خاطر نشان کرد: ارسال صدها جلد کتاب علمی ارزشمند از کانادا به عنوان هدیه به کتابخانه دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان و پیشنهاد تاسیس بنیاد حمایت از دانشجویان برجسته از اقدامات دکتر مشرقی  است.

دکتر دقیق در پایان ضمن تشکر از حمایت و مساعدت ریاست محترم دانشگاه،  اظهار امیدواری کرد: با انعقاد قرارداد جدید  با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری بین دانشگاه کاشان و دکتر مشرقی، زمینه همکاری گسترده تر در تربیت دانشجو و تحقیقات مشترک فراهم گردد.

پیش از این نیز پروفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه کاشان به عنوان معاون اول آکادمی جهانی ریاضی شیمی انتخاب شدند.

 

کلید واژه ها: دکتر جواد مشرقی دانشمند بین المللی ریاضی ریاضی دانشگاه کاشان


( ۷ )

نظر شما :