رئیس شورای عالی انجمن علمی شیمی ایران: تعداد مقالات علمی شیمی‌دانان ایرانی در خاورمیانه رتبه دوم را دارد

۲۱ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۱۳۴ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۲۸۳۰

دانشگاه کاشان

 

رئیس شورای عالی انجمن علمی شیمی ایران گفت: تعداد مقالات علمی شیمی‌دانان ایرانی در خاورمیانه رتبه دوم را پس از ترکیه داراست.

 

پروفسور عباس ترسلی افزود: مقالات علمی شیمی هم در بین عناوین دیگر علمی در ایران رتبه دوم را دارد.

 

وی، به اعلام سال 2011 به عنوان سال جهانی شیمی از طرف سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: این سال جهانی که از سه ماه دیگر شروع می‌شود تمام کشورهای عضو سازمان ملل قرار است فعالیت‌های علمی خود را در زمینه شیمی اعلام کنند و کنگره‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، به همین منظور انجمن شیمی ایران هم در تدارک برگزاری کنگره بزرگ شیمی در سال آینده است که فعالیت‌ها، طرح‌ها و چاپ بروشورهای مهم شیمی و صنایع شیمی که قرار است به این کنگره راه یابد پس از توافق وتصویب هیأت ولت اعلام می‌شود.

 

پروفسور ترسلی انجمن شیمی ایران را دارای 10 کمیته تخصصی علمی ذکر کرد و افزود: کمیته شیمی تجزیه ایران یکی از این کمیته‌هاست که تاکنون 17 سمینار شیمی تجزیه در چارچوب شورای انجمن شیمی ایران برگزار کرده است.

 

وی، به برگزاری دو سمینار شیمی در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: 10 سال پیش سمینار شیمی آلی و هم اکنون هم سمینار شیمی تجزیه ایران در این دانشگاه برگزار شده است.

 

به گفته وی، در سال جاری علاوه بر هفدهمین سمینار شیمی تجزیه ایران که در این دانشگاه برگزار می‌شود، دوازدهمین سمینار شیمی معدنی ایران از 24 تا 25 شهریورماه در دانشگاه گیلان شهر رشت، سمینار شیمی آلی انجمن شیمی 21 تا 23مهرماه در دانشگاه مازندران در بابلسر، سمینار الکتروشیمی در بهمن‌ماه در دانشگاه یزد، سمینار شیمی فیزیک اسفندماه در پردیس دانشگاه تهران در کیش و سمینار کمومتریکز در پردیس صنعتی شریف در کیش برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما :