هفدهمین سمینار شیمی تجزیه ایران در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد

۲۱ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۱۳۳ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۲۲۸۶

دانشگاه کاشان

 

هفدهمین سمینار شیمی تجزیه ایران روز یکشنبه در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

 

دبیر برگزاری این سمینار علمی گفت: در این کنفرانس که از 21 تا 23 شهریورماه ادامه دارد، 980 نفر از اساتید و محققان و پژوهشگران از کل دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور شرکت دارند.

 

دکتر محسن بهپور تعداد مقالات ارائه شده به این کنفرانس را 920 مقاله ذکر کرد و افزود: 750 مقاله به این سمینار علمی پذیرفته شد که 56 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری این سمینار 8 کارگاه آموزشی تخصصی شیمی تجزیه برای استفاده شرکت‌کنندگان تشکیل می‌شود که به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر شرکت در کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد.

 

دکتر بهپور، برگزاری نمایشگاه شیمی تجزیه را از دیگر برنامه‌های جنبی این سمینار علمی ذکر کرد و افزود: در این نمایشگاه 21 شرکت ارائه کننده دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی آخرین دستگاه‌های قابل استفاده در مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را ارائه کرده‌اند.

 

دبیر علمی هفدهمین سمینار شیمی تجزیه ایران هدف از برگزاری این سمینار را تبادل نظر بین پژوهشگران و محققان و آگاهی با آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ذکر کرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان هم در این سمینار، شهرستان کاشان را مهد علم و هنر ذکر کرد و گفت: وجود تپه هفت هزار ساله سیلک و آثار سفالینه کشف شده قدیمی با نقش و نگار و رنگ‌های متفاوت نشان از کاربردی شدن علم و تاریخچه علم شیمی در این شهرستان بوده است.

 

دکترسیدجواد ساداتی‌نژاد برگزاری هفدهمین سمینار شیمی تجزیه ایران در این دانشگاه را منشأ تحولات مثبتی در کشور دانست و افزود: ارتباط علم با صنعت یکی از موضوعات مهم برای توسعه کشور است.

 

وی کاربردی کردن علم را ضروری ذکر کرد و اظهار داشت: شیمی‌دانان کشور نقش برجسته‌ای در کاربردی کردن علم دارند و این امر موجب رونق فعالیت‌های پژوهشی می‌شود.

 

به گفته وی، دانشجویان دوره دکترا برای کاربردی کردن علم باید طرح‌هایی را ارائه دهند که در راستای رفع مشکلات جامعه باشد.

 

رئیس دانشگاه کاشان برخی رشته‌ها در دانشگاه‌ها را غیر ضروری دانست و اظهار داشت: رؤسای دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها باید برخی از رشته‌های غیر ضروری را در دانشگاه‌ها حذف و رشته‌های جدید و کاربردی را جایگزین کنند.

 

در این سمینار علمی، استادان، محققان، پژوهشگران و دانشجویان شیمی سراسر ایران شرکت داشتند.

 

این سمینار به مدت سه روز تا 23 شهریورماه در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما :