هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان با موضوع نگاهی به تحولات جهانی بویژه آمریکا برگزار شد

۰۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۱۳۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۱
هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان با موضوع نگاهی به تحولات جهانی  بویژه آمریکا برگزار شد

هم اندیشی اساتید به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران ( روز بسیج اساتید)  با موضوع ”نگاهی به تحولات جهانی  بویژه امریکا متاثر از انقلاب اسلامی “ با حضور  محمود معلم رئیس اسبق اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 محمود معلمی در این هم اندیشی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت دکتر چمران گفت: شهید چمران فرمانده جنگ نامنظم در دوران دفاع مقدس بود که این جنگ تاثیر بسزایی به از هم پاشیدگی ارتش بعث عراق داشت.

وی به تحولات جهانی آمریکا اشاره کرد و افزود: وضعیت جدیدی که در آمریکا شروع شده یک خیزش است که افول آمریکا را به همراه دارد.

وی به نظام سرمایه داری و نظام نژادپرستی آمریکا اشاره کرد و گفت: این خیزشی که در آمریکا شروع شده مردمی است و تنها منحصر به سیاهپوستان نیست و به جایی خواهد رسید که آمریکا از تک قطبی بودن  فاصله خواهد گرفت .

مسئول اسبق اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا هیبت دارد ولی قدرت ندارد، خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده ، در آینده اقتصاد چین عامل اصلی فروپاشی آمریکا خواهد بود چرا که این کشور ،  کشور آمریکا را با مشکل اقتصادی مواجه کرده است.

معلمی با بیان اینکه بیشتر مشاغل دارای اعتبار آمریکا دست صهیونیست‌هاست، خاطر نشان کرد: این موضوع موجب می شود که آمریکا به زودی رو به افول پیش رود.

معلمی مهمترین مانع  ترس از  حمله‌ی  آمریکا به ایران را  واهمه از به خطر افتادن منافع  اسرائیل دانست و افزود: اسرائیل بدون آمریکا و آمریکا هم بدون اسرائیل نمی تواند روی پای خود بیاستند.

این تحلیلگر سیاسی، جمهوری اسلامی ایران را از  با اقتدارترین حکومت ها عنوان کرد و گفت:  سیاست کلی انقلاب اسلامی خیلی موفق بوده و خوب جلو می رود و بیداری ملت ها را به همراه داشته است. امروز جمهوری اسلامی ایران اقتدار سیاسی و نظامی خود را در جهان بروز داده و تاثیر عمده ای در بیداری ملت ها داشته است.

کلید واژه ها: هم اندیشی اساتید تحولات جهانی شهید چمران محمود معلم دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :