در ادامه سلسله دیدار‌ها با علما، دیدار با امام جماعت شهرک قطب راوند

۰۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۱۳۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۴

معاون فرهنگی دانشجویی، مدیر فرهنگی و مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان با حجت‌الاسلام رجبی امام جماعت شهرک قطب راوند دیدار کردند.

حجت الاسلام رجبی در این دیداربه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی راوند اشاره کرد و گفت: منطقه راوند در قرن ششم هجری قمری به نام مهد فرهنگ و اندیشه و علم بوده ولی گسل‌ها و شکاف‌های زیادی در آن ایجاد شده و به دلیل واقع شدن در حاشیه  شهر با کمبودها و محرومیت هایی روبرو شده است.

وی ورود مهاجران با فرهنگ‌های مختلف به این منطقه را از جمله مشکلات شهر راوند عنوان کرد و افزود: باید سیاستگذاری کلان کشوری و نگاههای مسئولان به این منطقه تغییر کند تا بتوان بخشی از نابسامانی‌های این منطقه را مرتفع ساخت.

وی به ایجاد صندوق خیریه برای کمک و استطاعت مالی بخشی از محرومان این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات مالی زیادی و در این منطقه وجود دارد که درآمداین صندوق جوابگوی نیاز محرومان این منطقه نیست.

مدرس حوزه های علمیه  به فعالیت‌های عمرانی جهت رفع مشکلات عمرانی این منطقه توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: با کمک شهرداری تمام محله‌ها‌ی منطقه راوند آسفالت شده وبرخی اماکن و ابنیه تاریخی این منطقه تاریخی محوطه‌سازی و بازسازی شده است.

حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها باید برای کمک  و احقاق  جقوق مردم استفاده کرد، اظهار داشت:  مناطقی که زمانی مهد علم و دانش بوده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی یکی از بزرگترین افتخارات این منطقه را واقع شدن در کنار  قلب‌های تپنده فرهنگی  شهر (دانشگاه کاشان)عنوان کرد و افزود: باید دانشگاه درشناسایی و معرفی  پیشینه و سابقه تاریخی این منطقه تلاش بیشتری کند.

حجت الاسلام رجبی از فعالان فرهنگی منطقه راوند، به برگزاری همایش های علمی همچون سید ابوالرضا راوندی و قطب راوندی با همکاری دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت به تاریخ راوند تاکنون تاریخی مدونی تدوین نشده که باید با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان بتوان این آثار و مفاخر علمی را برای نسل جوان تبیین شود.

وی  انجام تحقیقات و فعالیت‌های علمی برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان در زمینه های مختلف کشاورزی، ابنیه تاریخی  و شعر و ادب منطقه راوند را قابل تقدیر دانست و افزود: بایستی فرصتی فراهم شود تا از افرادی که این منطقه گام برداشته‌اند به طور ویژه ای تجلیل شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان هم در این دیدار از توجه حجت‌الاسلام رجبی به مسایل دانشگاه بخصوص در حوزه فرهنگی و نیز توجه به دانشجویان ساکن در شهرکهای قطب و آزادگان تقدیر و تشکر نمود.

دکتر حسین ستار تعامل و ارتباط هرچه بیشتر روحانیون و فعالان فرهنگی را با دانشگاه کاشان خواستار شد و افزود: در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی و ارتقاء سطح فرهنگی دانشجویان  این تعاملات دو سویه لازم است.

 دکتر حسین ستار با اعلام آمادگی برای  همکاری این دانشگاه با منطقه راوند در برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی، خاطر نشان کرد: باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه در راستای رفع مشکلات منطقه و رفع نیازهای مردم و جامعه بهره جست.

کلید واژه ها: دیدار با علما امام جماعت شهرک قطب راوند دانشگاه کاشان معاون فرهنگی


( ۳ )

نظر شما :