طراحی وساخت شاسی و سیستم تعلیق خودرو وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ توسط دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان

تعداد بازدید:۵۹۵۰

دانشجوی دانشگاه کاشان موفق به طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودرو وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ شد.

این طرح توسط آقای مهندس غلامرضا قاسمیان طالخونچه دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دانشگاه کاشان با همکاری و راهنمایی استاد دکتر محمد عارفی مدیر گروه و عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است.

دکتر محمد عارفی از ویژگیهای این طرح را حرکت خودرو روی سه چرخ عنوان کرد و افزود: این خودرو که به مدت دو سال طراحی شده است، ظرفیت حمل 5/5تن بار را دارد.

وی خاطر نشان کرد: طرح مذکور پیاده‌سازی سیستم نوین تعلیق بر روی خودروهای پیکاپ می‌باشد که بر روی خودروی نیسان ایجاد شده و توانایی نصب بر روی سایر خودروها از جمله خودروهای نظامی، آفرود و … را دارا می باشد.

این طرح در حضور کارشناسان و مدیران دفتر طراحی زرهی صنایع شهید کلاهدوز ارائه و پس از مشاهده عملکرد میدانی آن در محوطه دانشگاه مورد تایید این گروه قرار گرفت. مقرر شد از ظرفیت‌های این طرح در اصلاح سیستم تعلیق خودروهای در حال ساخت مجموعه استفاده شود.

وی عملکرد فوق‌العاده هندلینگ اتومبیل در سرعتهای بالا (تست مارپیچ)، ترمزگیری موثر، تعویض لاستیک بدون جک، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی از داخل اتاق، را از خصوصیات قابل توجه این سیستم عنوان کرد و گفت: این خودرو دارای کمپرسور تولید هوای فشرده طراحی شده بر روی موتور می باشد.

این خودرو که برای نخستین بار در دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است به شماره 021162 ثبت اختراع شده است.

 انعکاس خبر در:

خبرگزاری صدا وسیما

وزارت علوم

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری فارس

عصر خودرو

مشکات آنلاین


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: مهندسی مکانیک طراحی وساخت ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودرو دانشگاه کاشان


( ۲۹ )

نظر شما :

رحمتی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۲
بچه مهندس 4☺
پاسخ مدیر سایت ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۴

و چه زیبا میشه حمایت مسئولین مربوطه وگرنه امثال ایشان نیز مانند دیگر نخبه های کشورمان را در خارج از کشور باید رویت کرد و افسوسش برای ما میماند ...

محمدی ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۷
با تسلیت شهادت امام جعفرصادق، امام علم و معرفت، پیشرفت و تعالی کشور زیباترین حرکت است که زیبایی می افریند