رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان از کمک ۷۰۰ میلیارد ریالی خیرین کاشانی به کادر بهداشت و درمان خبر داد

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۱۲۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان با موضوع" تحللیل علمی از شیوع و کنترل بیماری کرونا همراه با گزارش جلوه های ایثار آن" که به صورت توامان حضوری و مجازی برگزار شد،  از کمک ۷۰۰ میلیارد ریالی خیرین سلامت از زمان شروع شیوع ویروس کرونا به کادر بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

دکتر سیدعلیرضا مروجی با اشاره به وضعیت حاد شهرستان کاشان در ماه‌های اسفند و فروردین  به اپیدمی ویروس کرونا، افزود: با توجه به حجم بیماران، امکانات و تجهیزات بیمارستانی در روزهای اول جوابگوی نیاز بیماران کرونایی نبود.

وی به پذیرش حدود ۳۴۰۰ بیمار حاد تنفسی از زمان  شروع ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان های این دو شهرستان اشاره کرد و گفت:  حدود یک هزار و 200 تخت فعال بیمارستانی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل وجوددارد.

وی همدلی و همیاری مردم و خیرین، هیات‌های مذهبی و انجمن های مردمی را ستودنی دانست و افزود: اگر کمک و همیاری و فعالیت های مردمی نبود بر روند رو به رشد این بیماری  غلبه نمی کردیم .

دکتر مروجی با اشاره به اینکه این ویروس در شهرستان هنوز مهار نشده خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از شیوع موج دوم این بیماری و خطرات و آسیب‌های ناشی از آن لازم است که تجهیزات و امکانات پزشکی این شهرستان را تکمیل نماییم.

وی از کمک مهندس سعیدی خیر ارجمند دانشگاه کاشان در اهدا دستگاه ونتیلاتور و اعضای هیات علمی این دانشگاه در ساخت و تولید دستگاه های ضدعفونی کننده و کمک به کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد و افزود: با کمک محققان و اعضای فرهیخته دانشگاه و با ارائه راه حل‌های علمی باید سعی نماییم در مقابله با عوارض و آسیب های این بیماری سربلند شویم.

وی قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف 10 دانشگاه برتر را قابل تقدیر دانست و افزود: استفاده از پتانسیل این دانشگاه  برای رفع  مشکلات و کاهش آسیب ها ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان به 4 دستگاه اکسیژن ساز در روزهای اول این بیماری در بیمارستان های کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک خیرین دستگاه های اکسیژن ساز به 60 دستگاه افزایش یافته است که هنوز جوابگو نیست و باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه حدود 700 میلیارد ریال تجهیزات و برای تکمیل بیمارستان های این دو شهرستان نیاز است، گفت: راه اندازی آزمایشگاه مطلوب و پیشرفته تشخیص کووید 19 در این شهرستان نیز ضروری است.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست از کمک های خیرین و تلاش و کوشش کادر بهداشت ودرمان برای مقابله با این بیماری قدردانی کرد و گفت: این نشست به پاس قدردانی جزیی از تلاش های ایثارگران و جهادگران عرصه سلامت است.

وی به حدود 200 رشته و گرایش و اعضای هیات علمی فعال در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این دانشگاه در راستای رفع نیازها و مشکلات شهر و  آسیب ها و عوارض ناشی از این بیماری بهره جست.

در پایان این نشست از دستگاه ونتیلاتور اهدایی مهندس علی سعیدی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمایی و از خیرین سلامت و خانواده شهید دکتر مجید فرهاد تقدیر شد.

کلید واژه ها: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه کاشان کمک خیرین


نظر شما :